១) កុំបណ្ដេញបុគ្គលិកបើអ្នកមិនទាន់បានជួបនិយាយគ្នា។ ចូរកុំបណ្ដេញបុគ្គលិកដោយប្រើវិធីសាស្ត្រតាមសារអេឡិចត្រូនិក ឬក៏ទូរស័ព្ទជាដើម។ យ៉ាងហោចណាស់គួរជួបដោយផ្ទាល់។ សូម្បីតែធ្វើការបណ្ដេញតាមលិខិតក៏ដោយក៏វាមិនសមរម្យដែរ។ អ្នកគួរតែជួបពិភាក្សាជាមួយបុគ្គលិកជាមុនសិន។
៣) កុំបណ្ដេញបុគ្គលិកដោយគ្មានសាក្សី
ការបណ្ដេញបុគ្គលិកដោយគ្មានសាក្សី វាអាចនឹងមានបញ្ហាខ្លះកើតឡើងនៅពេលខាងមុខ ដូចជាបុគ្គលិកអាចដាក់ពាក្យបណ្ដឹងទៅតុលាការជាដើម។ ករណីនេះភាគច្រើនកើតមាននៅអាមេរិកដែលបុគ្គលិកបានជួលមេធាវីដែលគេជឿថា អាចឈ្នះក្ដីនេះបានក្នុងករណីគ្មានសាក្សី។
នៅអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិក ចូរកុំឲ្យគេគិតថា ហាក់ដូចជាគេអាចធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ដល់ការសម្រេចចិត្តនេះ។ អ្នកគួរតែមានហេតុផលច្រើនគាំទ្រការបណ្ដេញបុគ្គលិក និងពន្យល់ឱ្យបានច្បាស់ៗ កុំឲ្យមានមន្ទិលសង្ស័យដល់បុគ្គលិកឡើយ។ បើមិនដូច្នោះទេ អ្នកនឹងអាចរងផលប៉ះពាល់វិញជាមិនខានឡើយ។
៧) កុំឲ្យបុគ្គលិកត្រឡប់ទៅតំបន់ការងារតែឯងនៅពេលអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិក។ បុគ្គលិកភាគច្រើនមានការអាក់អន់ចិត្តខ្លះៗនៅពេលពួកគេត្រូវបានបណ្ដេញចេញ។ មានអ្នកខ្លះយំ។ ហើយក៏មានអ្នកខ្លះមានបំណងមិនល្អមកលើក្រុមហ៊ុនដែរ។ គេអាចប៉ុនប៉ងលួចឯកសារ ឬទ្រព្យសម្បត្តិផ្សេងៗរបស់ក្រុមហ៊ុននៅពេលដែលគេខឹងនឹងការបណ្ដេញចេញនោះ គេអាចត្រលប់មកកន្លែងធ្វើការរបស់គេ និងប៉ុនប៉ងលួចយករបស់ទ្រព្យ ឬឯកសារនៅក្នុងកុំព្យូទ័រជាដើម។
៨) កុំឲ្យបុគ្គលិកចូលប្រើប្រព័ន្ធព័ត៌មាន។ ចូរធ្វើជាដៃគូជាមួយបុគ្គលិក IT ដើម្បីកាត់បន្ថយការប្រើប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័ររបស់បុគ្គលិកនៅពេលអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិកដូចជាអ៊ីមែល អ៊ិនធឺណិតនិងកម្មវិធីកិច្ចសន្យាអតិថិជនជាដើម។ គេអាចយកលួចយក ឬបំផ្លាញទិន្នន័យណាមួយចោលដោយចេតនា។
ផ្អែកតាមការសិក្សារបស់អ្នកជំនាញ គេបានផ្ដល់យោបល់ឱ្យ ១០យ៉ាង មុនពេលអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិកអ្នកចេញ៖
២) កុំបណ្ដេញបុគ្គលិកដោយមិនធ្វើការព្រមាន។ បុគ្គលិកគួរតែគ្មានសំណួរអំពីមូលហេតុដែលពួកគេត្រូវបណ្ដេញចេញ បើអ្នកបានផ្ដល់ការណែនាំខ្លះៗ។ គ្មានអ្វីធ្វើឲ្យបុគ្គលិកខឹងសម្បារជាងការដែលត្រូវគេបណ្ដេញដោយគ្មានការព្រមានជាមុននោះឡើយ។ បុគ្គលិកគួរតែឆ្លងកាត់ការណែនាំ និងការផ្ដល់ព័ត៌មានពីការងារមកវិញ មុនពេលដែលអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិកចេញនោះ ហើយព្យាយាមកំណត់ពីអ្វីដែលធ្វើឲ្យបុគ្គលិកមិនបានបំពេញតាមតួនាទីដូច្នេះ។
៤) កុំផ្ដល់ឧទាហរណ៍ច្រើនចំពោះមូលហេតុដែលនាំឱ្យអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិក។ សុំកុំផ្ដល់មូលហេតុនាំឲ្យមានការបណ្ដេញចេញច្រើនពេក។ បើអ្នកចង់ឲ្យបុគ្គលិករក្សាសេចក្ដីថ្លៃថ្នូរនៅក្នុងពេលឈប់ធ្វើការ អ្នកអាចនិយាយថា ៖« យើងបានពិភាក្សាគ្នារួចហើយពីបញ្ហាការងាររបស់អ្នក។ យើងកំពុងតែបញ្ចប់ការងារអ្នក ព្រោះទង្វើអ្នកមិនត្រូវតាមបទដ្ឋានដែលយើងរំពឹងចង់បានពីតួនាទីនេះ»។
៥) កុំឲ្យបុគ្គលិកជឿថា ការសម្រេចចិត្តនៅមានមន្ទិលសង្ស័យ
៦) កុំឲ្យបុគ្គលិកយកទ្រព្យសម្បត្តិក្រុមហ៊ុននៅពេលអ្នកបណ្ដេញបុគ្គលិក។ ចូរសុំឲ្យបុគ្គលិកប្រគល់កូនសោ លិខិតចេញចូល កាតាប ទូរស័ព្ទដៃ កុំព្យូទ័រ និងទ្រព្យសម្បត្តិផ្សេងទៀតដែលជារបស់ក្រុមហ៊ុននៅពេលប្រជុំបញ្ចប់កិច្ចសន្យាការងារ។ ព្រោះឧបករណ៍ទាំងនេះអាចនាំឲ្យមានបញ្ហានៅពេលបុគ្គលិកយកទៅប្រើក្នុងបំណងមិនល្អណាមួយ។
៩) ចូរកុំបណ្ដេញបុគ្គលិកដោយប្រើភាសាគ្រោតគ្រាត នៅពេលដែលអ្នកជួបគេផ្ទាល់ ព្រោះអាចធ្វើឱ្យបុគ្គលិកមានកំហឹងនឹងអ្នក អាចឱ្យគេមានបំណងមិនល្អនឹងអ្នក ឬក្រុមហ៊ុនអ្នក។ ដោយគ្រាន់តែប្រាប់មូលហេតុដែលគេធ្វើការមិនបានគឺគ្រប់គ្រាន់។ អ្វីដែលអ្នកគួរនិយាយចុងក្រោយនោះគឺ ជូនពរគេ។ អ្នកអាចនិយាយថា ៖ “យើងជូនពរអ្នកឲ្យមានអនាគតល្អ និងជឿថា អ្នកនឹងរកបានតួនាទីមួយដែលល្អជាងនេះ និងសក្ដិសមនឹងអ្នក»៕
0 comments:
Post a Comment