កន្លែងការងារជាទីតាំងមួយដែលបណ្ដុំទៅដោយមនុស្សមកពីប្រភពផ្សេងៗគ្នា ដូច្នេះហើយទាំងប្រវត្តិរូប ចំណេះដឹង បទពិសោធន៍ ការទំនាក់ទំនង ទម្លាប់ធ្វើការងារ និង ការរស់នៅក៏មានបែបផែនខុសៗគ្នាទៅតាមនោះដែរ។ ទោះបីជាបែបនេះក្តី គុណភាព និង លទ្ធផលការងារគឺជារឿងចម្បងដែលបុគ្គលិកគ្រប់រូបត្រូវតែបំពេញឲ្យជោគជ័យ។
សកម្មភាពល្អជាច្រើនធ្វើឲ្យការងារដើរយ៉ាងរលូន គឺជារឿងមួយពិសេស ប៉ុន្តែទម្លាប់ដែលប៉ះពាល់ការងារគឺជារឿងមួយដែលបុគ្គលិកទូទៅត្រូវជម្រុះចោល។ ខាងក្រោមនេះ គឺជាទម្លាប់មិនល្អ ៩ យ៉ាងដែលបុគ្គលិកត្រូវដឹងនៅកន្លែងការងារ៖
១) គ្មានគម្រោងការងារ
តើអ្នកមានការងារអ្វីដែលត្រូវធ្វើនៅក្នុងរយៈពេល ១ ម៉ោងដំបូងនៅកន្លែងការងារដែរឬទេ? ការស្រាវជ្រាវភាគច្រើនបានរកឃើញថា បុគ្គលិកភាគច្រើនបានចាកចេញពីកន្លែងធ្វើការនៅម៉ោង៤ ឬ ៦ល្ងាចដោយមិនបានរៀបចំគម្រោងថា តើខ្លួននឹងត្រូវធ្វើអ្វីទៀតសម្រាប់ព្រឹកស្អែក? នេះជាចំណុចអវិជ្ជមានមួយធ្វើឲ្យធ្លាក់ចុះគុណភាពការងារ។ ប៉ុន្តែបើអ្នកចង់ឲ្យការងារមានប្រសិទ្ធភាពជាងមុន ត្រូវតែរៀបចំគម្រោងមួយសម្រាប់ខ្លួនឯងឲ្យបានច្បាស់លាស់ជាមុនសិន។
១) គ្មានគម្រោងការងារ
តើអ្នកមានការងារអ្វីដែលត្រូវធ្វើនៅក្នុងរយៈពេល ១ ម៉ោងដំបូងនៅកន្លែងការងារដែរឬទេ? ការស្រាវជ្រាវភាគច្រើនបានរកឃើញថា បុគ្គលិកភាគច្រើនបានចាកចេញពីកន្លែងធ្វើការនៅម៉ោង៤ ឬ ៦ល្ងាចដោយមិនបានរៀបចំគម្រោងថា តើខ្លួននឹងត្រូវធ្វើអ្វីទៀតសម្រាប់ព្រឹកស្អែក? នេះជាចំណុចអវិជ្ជមានមួយធ្វើឲ្យធ្លាក់ចុះគុណភាពការងារ។ ប៉ុន្តែបើអ្នកចង់ឲ្យការងារមានប្រសិទ្ធភាពជាងមុន ត្រូវតែរៀបចំគម្រោងមួយសម្រាប់ខ្លួនឯងឲ្យបានច្បាស់លាស់ជាមុនសិន។
២) គិតបញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួន សំខាន់ជាងការងារ
អ្នកណាក៏មានបញ្ហាបន្ទាន់ណាមួយសម្រាប់ខ្លួនឯងដែរដូចជាគ្រួសារ រឿងជាមួយមិត្តភ័ក្តិ។ ប៉ុន្តែ នេះនឹងធ្វើឲ្យបរិយាកាសការងារអាប់អួប្រសិនបើអ្នកមកធ្វើការយឺតយ៉ាវជានិច្ច យកតែបញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួនមកធ្វើជាត្រីមុខ។ ចុះបើអ្នកត្រូវបានគេស្ដីបន្ទោស តើវាស័ក្តិសមដែរឬទេ? គម្រោងក៏មិនទាន់ធ្វើ ការងារត្រូវរាំងស្ទះ នេះបញ្ជាក់ថា អ្នកកំពុងបំផ្លាញការងាររបស់ខ្លួនហើយ។ អ្នកត្រូវកែប្រែចំណុចនេះឡើងវិញ បើមិនដូច្នេះទេមិនយូរមិនឆាប់អ្នកច្បាស់ជាត្រូវបណ្ដេញចេញពីការងារជាក់ជាមិនខាន។
៣) មានភាពយឺតយ៉ាវពេលចូលរួមប្រជុំ
បុគ្គលិក ឬ បុគ្គលណាម្នាក់ដែលមកប្រជុំយឺតពីចន្លោះ ៥ ទៅ ១០នាទី ត្រូវបានគេរកឃើញថា បានបង្ហាញឥរិយាបថមិនគោរពពេលវេលាមួយប៉ះពាល់ដល់ប្រសិទ្ធភាពនៃកិច្ចប្រជុំ។ បើអ្នកស្ថិតនៅក្នុងបរិយាកាសបែបនេះមែន ចូរកម្ចាត់វាឲ្យអស់ភ្លាមទៅ ហើយចាប់ផ្តើមចំណាយពេលឲ្យសកម្មឡើងវិញ និង ត្រូវគោរពតាមតារាងពេលវេលាដែលអ្នករៀបចំទុក។
អ្នកណាក៏មានបញ្ហាបន្ទាន់ណាមួយសម្រាប់ខ្លួនឯងដែរដូចជាគ្រួសារ រឿងជាមួយមិត្តភ័ក្តិ។ ប៉ុន្តែ នេះនឹងធ្វើឲ្យបរិយាកាសការងារអាប់អួប្រសិនបើអ្នកមកធ្វើការយឺតយ៉ាវជានិច្ច យកតែបញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួនមកធ្វើជាត្រីមុខ។ ចុះបើអ្នកត្រូវបានគេស្ដីបន្ទោស តើវាស័ក្តិសមដែរឬទេ? គម្រោងក៏មិនទាន់ធ្វើ ការងារត្រូវរាំងស្ទះ នេះបញ្ជាក់ថា អ្នកកំពុងបំផ្លាញការងាររបស់ខ្លួនហើយ។ អ្នកត្រូវកែប្រែចំណុចនេះឡើងវិញ បើមិនដូច្នេះទេមិនយូរមិនឆាប់អ្នកច្បាស់ជាត្រូវបណ្ដេញចេញពីការងារជាក់ជាមិនខាន។
៣) មានភាពយឺតយ៉ាវពេលចូលរួមប្រជុំ
បុគ្គលិក ឬ បុគ្គលណាម្នាក់ដែលមកប្រជុំយឺតពីចន្លោះ ៥ ទៅ ១០នាទី ត្រូវបានគេរកឃើញថា បានបង្ហាញឥរិយាបថមិនគោរពពេលវេលាមួយប៉ះពាល់ដល់ប្រសិទ្ធភាពនៃកិច្ចប្រជុំ។ បើអ្នកស្ថិតនៅក្នុងបរិយាកាសបែបនេះមែន ចូរកម្ចាត់វាឲ្យអស់ភ្លាមទៅ ហើយចាប់ផ្តើមចំណាយពេលឲ្យសកម្មឡើងវិញ និង ត្រូវគោរពតាមតារាងពេលវេលាដែលអ្នករៀបចំទុក។
៤) ការឆ្លើយតបយឺតយ៉ាវ
ក្នុងករណីមួយដែលអតិថិជន អ្នករួមការងារ ឬ អ្នកគ្រប់គ្រងរបស់អ្នកផ្ញើសារអ៊ីមែលមកកាន់អ្នក តែអ្នកបែរជាយឺតយ៉ាវក្នុងការឆ្លើយតបទៅវិញភ្លាមៗ ឬ មានចេតនាមិនចាប់អារម្មណ៍ នោះគឺបង្ហាញពីភាពមិនទទួលខុសត្រូវមួយក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នុងការងារ។ ចូរព្យាយាមលុបបំបាត់ចំណុចនេះភ្លាមៗ ព្រោះថាវាជាករណីមិនអាចខ្វះបាននៅកន្លែងការងារ។ ការឆ្លើយតបត្រូវធ្វើឡើងយូរបំផុតក្នុងរយៈពេល២៤ម៉ោង តែបើបានធ្វើឲ្យឆាប់ជាងនេះកាន់តែល្អ។
ក្នុងករណីមួយដែលអតិថិជន អ្នករួមការងារ ឬ អ្នកគ្រប់គ្រងរបស់អ្នកផ្ញើសារអ៊ីមែលមកកាន់អ្នក តែអ្នកបែរជាយឺតយ៉ាវក្នុងការឆ្លើយតបទៅវិញភ្លាមៗ ឬ មានចេតនាមិនចាប់អារម្មណ៍ នោះគឺបង្ហាញពីភាពមិនទទួលខុសត្រូវមួយក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងក្នុងការងារ។ ចូរព្យាយាមលុបបំបាត់ចំណុចនេះភ្លាមៗ ព្រោះថាវាជាករណីមិនអាចខ្វះបាននៅកន្លែងការងារ។ ការឆ្លើយតបត្រូវធ្វើឡើងយូរបំផុតក្នុងរយៈពេល២៤ម៉ោង តែបើបានធ្វើឲ្យឆាប់ជាងនេះកាន់តែល្អ។
៥) មិនចូលចិត្តការចែករំលែក
តើអ្នកមានទម្លាប់ធ្វើការងារជាជាងការបង្ហាត់បង្រៀនឬ ចែករំលែកចំណេះដឹងដល់អ្នកដទៃដែរឬទេ? បើអ្នកពិនិត្យទៅឃើញថា អ្នកជាមនុស្សចូលចិត្តធ្វើការងារតែឯង មិនចូលចិត្តចែករំលែកបទពិសោធន៍ផ្សេងៗទៅអ្នកដទៃ នេះក៏មិនរាប់បញ្ចូលថា អ្នកជាបុគ្គលិកល្អដែរ។ ការចែករំលែក ពិភាក្សា ផ្តល់យោបល់ ឲ្យអ្នករួមការងារ ចំណេះដឹងផ្សេងៗ គឺជាសកម្មភាពដ៏ប្រសើរជួយឲ្យបរិស្ថានការងារដើររលូនទៅមុខបាន។
៦) គិតអវិជ្ជមានជានិច្ច
ការគិតអវិជ្ជមានពីការងារ ឬ បុគ្គលិកផ្សេងទៀតពីការងាររបស់ខ្លួន គឺជាសញ្ញាណមួយបញ្ជក់ថា អ្នកកំពុងជំរុញឲ្យខ្លួនអ្នកឃ្លាតឆ្ងាយបន្តិចម្តងៗពីការងាររបស់ខ្លួន។ នេះអាចធ្វើឲ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថា អ្នកគ្មានសមត្ថភាពអាចដោះស្រាយបញ្ហាការងារបាន ឬ ក៏អាចបន្ទោសទៅកត្តាខាងក្រៅទៅវិញ។ ដំណោះស្រាយដ៏ល្អនៅចំណុចនេះ សូមគិតពីតម្លៃការងារជាមុនសិន ជាជាងគិតលើតែបញ្ហា។ បើអ្នកយល់ពីតម្លៃនៃការងារហើយ នោះអ្នកនឹងគិតពីដំណោះស្រាយរកច្រកចេញជាក់ជាមិនខាន។
តើអ្នកមានទម្លាប់ធ្វើការងារជាជាងការបង្ហាត់បង្រៀនឬ ចែករំលែកចំណេះដឹងដល់អ្នកដទៃដែរឬទេ? បើអ្នកពិនិត្យទៅឃើញថា អ្នកជាមនុស្សចូលចិត្តធ្វើការងារតែឯង មិនចូលចិត្តចែករំលែកបទពិសោធន៍ផ្សេងៗទៅអ្នកដទៃ នេះក៏មិនរាប់បញ្ចូលថា អ្នកជាបុគ្គលិកល្អដែរ។ ការចែករំលែក ពិភាក្សា ផ្តល់យោបល់ ឲ្យអ្នករួមការងារ ចំណេះដឹងផ្សេងៗ គឺជាសកម្មភាពដ៏ប្រសើរជួយឲ្យបរិស្ថានការងារដើររលូនទៅមុខបាន។
៦) គិតអវិជ្ជមានជានិច្ច
ការគិតអវិជ្ជមានពីការងារ ឬ បុគ្គលិកផ្សេងទៀតពីការងាររបស់ខ្លួន គឺជាសញ្ញាណមួយបញ្ជក់ថា អ្នកកំពុងជំរុញឲ្យខ្លួនអ្នកឃ្លាតឆ្ងាយបន្តិចម្តងៗពីការងាររបស់ខ្លួន។ នេះអាចធ្វើឲ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថា អ្នកគ្មានសមត្ថភាពអាចដោះស្រាយបញ្ហាការងារបាន ឬ ក៏អាចបន្ទោសទៅកត្តាខាងក្រៅទៅវិញ។ ដំណោះស្រាយដ៏ល្អនៅចំណុចនេះ សូមគិតពីតម្លៃការងារជាមុនសិន ជាជាងគិតលើតែបញ្ហា។ បើអ្នកយល់ពីតម្លៃនៃការងារហើយ នោះអ្នកនឹងគិតពីដំណោះស្រាយរកច្រកចេញជាក់ជាមិនខាន។
៧) គ្មានសណ្ដាប់ធ្នាប់
តើអ្នកបានរៀបចំអ្វីខ្លះនៅកន្លែងធ្វើការរបស់អ្នក? អ្នកអាចសាកក្រឡេកមើលបន្តិចមើល៍ថា កែវកាហ្វេ កុំព្យូទ័រ ឯកសារ បានរៀបចំបានត្រឹមត្រូវហើយឬនៅ? បើពិនិត្យទៅរកឃើញថា វាពិតជាគ្មានកណ្តាប់ធ្នាប់មែននោះ នេះអាចកំណត់បានថា អ្នកជាបុគ្គលិកគ្មានរបៀបរៀបរយដែលសកឲ្យឃើញពីអត្តចរិតខាងក្នុងរបស់អ្នក។ ដូច្នេះ នៅចាំអីទៀត ឆាប់កែទម្លាប់នេះភ្លាមទៅ ហើយចាប់ផ្តើមរៀបឯកសារ ឬ សម្ភារផ្សេងៗដែលអ្នកប្រើប្រាស់សម្រាប់ការងារទៅតាមប្រភេទរបស់វាឲ្យបានត្រឹមត្រូវទើបជាការប្រសើរ។
តើអ្នកបានរៀបចំអ្វីខ្លះនៅកន្លែងធ្វើការរបស់អ្នក? អ្នកអាចសាកក្រឡេកមើលបន្តិចមើល៍ថា កែវកាហ្វេ កុំព្យូទ័រ ឯកសារ បានរៀបចំបានត្រឹមត្រូវហើយឬនៅ? បើពិនិត្យទៅរកឃើញថា វាពិតជាគ្មានកណ្តាប់ធ្នាប់មែននោះ នេះអាចកំណត់បានថា អ្នកជាបុគ្គលិកគ្មានរបៀបរៀបរយដែលសកឲ្យឃើញពីអត្តចរិតខាងក្នុងរបស់អ្នក។ ដូច្នេះ នៅចាំអីទៀត ឆាប់កែទម្លាប់នេះភ្លាមទៅ ហើយចាប់ផ្តើមរៀបឯកសារ ឬ សម្ភារផ្សេងៗដែលអ្នកប្រើប្រាស់សម្រាប់ការងារទៅតាមប្រភេទរបស់វាឲ្យបានត្រឹមត្រូវទើបជាការប្រសើរ។
៨) ការពិភាក្សាពីប្រាក់ខែ
ជាគោលការណ៍ប្រាក់ខែរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗមិនត្រូវបានលាតត្រដាងឲ្យដឹងជាទូទៅនោះឡើយ។ វាជាការសម្ងាត់ដើម្បីបញ្ចៀសការថ្នាំងថ្នាក់មួយចំនួនរវាងបុគ្គលិកម្នាក់ទៅបុគ្គលិកម្នាក់ទៀត។ ប៉ុន្តែ បើអ្នកជាបុគ្គលិកម្នាក់យករឿងប្រាក់ខែមកប្រៀបធៀបជាជាងគុណភាពការងារ នោះបញ្ជាក់ថា អ្នកជាបុគ្គលិកគិតតែរឿងប្រាក់ខែមិនយកការងារជាធំ។ ប៉ុន្តែ សូមបំភ្លេចណា ទោះបីជាអ្នកមានប្រាក់ខែក្នុងចំនួនណាក៏ដោយ ការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់អ្នកមិនអត់ប្រយោជន៍នោះឡើយ។
ជាគោលការណ៍ប្រាក់ខែរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗមិនត្រូវបានលាតត្រដាងឲ្យដឹងជាទូទៅនោះឡើយ។ វាជាការសម្ងាត់ដើម្បីបញ្ចៀសការថ្នាំងថ្នាក់មួយចំនួនរវាងបុគ្គលិកម្នាក់ទៅបុគ្គលិកម្នាក់ទៀត។ ប៉ុន្តែ បើអ្នកជាបុគ្គលិកម្នាក់យករឿងប្រាក់ខែមកប្រៀបធៀបជាជាងគុណភាពការងារ នោះបញ្ជាក់ថា អ្នកជាបុគ្គលិកគិតតែរឿងប្រាក់ខែមិនយកការងារជាធំ។ ប៉ុន្តែ សូមបំភ្លេចណា ទោះបីជាអ្នកមានប្រាក់ខែក្នុងចំនួនណាក៏ដោយ ការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់អ្នកមិនអត់ប្រយោជន៍នោះឡើយ។
៩) ការរើសអើង
អត្តចរិតរើសអើងនៅកន្លែងការងារមិនគូរមានឡើយសម្រាប់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ ព្រោះថានេះអាចបង្កើតភាពមិនចុះសម្រុងគ្នាមួយធ្វើឲ្យប៉ះពាល់យ៉ាងខ្លាំងដល់គុណភាពការងារ។ បើអ្នកជាបុគ្គលិកប្រភេទនេះមែន អ្នកគួរតែយកពេលវេលាឥតប្រយោជន៍ទាំងនោះមកខិតខំធ្វើការងាររបស់អ្នកល្អជាង ដែលវាមិនត្រឹមតែបង្ហាញពីទំនូលខុសត្រូវរបស់អ្នកប៉ុណ្ណោះទេ តែថែមទាំងបង្កើតរូបភាពល្អមួយនៅកន្លែងការងាររបស់អ្នកទៀតផង៕
អត្តចរិតរើសអើងនៅកន្លែងការងារមិនគូរមានឡើយសម្រាប់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ ព្រោះថានេះអាចបង្កើតភាពមិនចុះសម្រុងគ្នាមួយធ្វើឲ្យប៉ះពាល់យ៉ាងខ្លាំងដល់គុណភាពការងារ។ បើអ្នកជាបុគ្គលិកប្រភេទនេះមែន អ្នកគួរតែយកពេលវេលាឥតប្រយោជន៍ទាំងនោះមកខិតខំធ្វើការងាររបស់អ្នកល្អជាង ដែលវាមិនត្រឹមតែបង្ហាញពីទំនូលខុសត្រូវរបស់អ្នកប៉ុណ្ណោះទេ តែថែមទាំងបង្កើតរូបភាពល្អមួយនៅកន្លែងការងាររបស់អ្នកទៀតផង៕
ចុះប្រិយមិត្តវិញ មានរកឃើញចំណុចណាផ្សេងក្រៅពីនេះដែរឬទេ?
0 comments:
Post a Comment