Monday, June 29, 2015


ទម្លាប់​​មិន​ល្អ​ទាំង​៩ របស់​បុគ្គលិក​ត្រូវ​ជម្រុះ​ចោល​នៅ​កន្លែង​ការងារប្រភព៖​ huffingtonpost

កន្លែង​ការងារ​ជា​ទីតាំង​មួយ​ដែល​បណ្ដុំ​ទៅ​ដោយ​មនុស្ស​​មក​ពី​ប្រភព​​ផ្សេងៗគ្នា ដូច្នេះហើយ​ទាំង​​​ប្រវត្តិរូប ចំណេះដឹង ​បទពិសោធន៍ ការ​ទំនាក់ទំនង ទម្លាប់​​ធ្វើ​ការងារ និង ការ​រស់​​នៅ​ក៏​មាន​បែបផែន​ខុសៗ​​គ្នា​ទៅ​តាម​នោះ​ដែរ។ ទោះបីជា​បែប​នេះ​ក្តី គុណភាព​ និង លទ្ធផល​ការងារ​គឺ​ជា​រឿង​ចម្បង​ដែល​បុគ្គលិក​គ្រប់រូប​ត្រូវ​តែ​បំពេញ​​ឲ្យ​ជោគជ័យ។​​

សកម្មភាព​​ល្អ​ជា​ច្រើន​​​ធ្វើ​ឲ្យ​ការងារ​ដើរ​យ៉ាង​រលូន​​ គឺ​ជា​រឿង​មួយ​ពិសេស​​ ប៉ុន្តែ​ទម្លាប់​​ដែល​ប៉ះពាល់​ការងារ​គឺ​ជា​​រឿង​មួយ​​​ដែល​​​បុគ្គលិក​​ទូទៅ​​ត្រូវ​ជម្រុះ​ចោល។ ខាងក្រោម​នេះ​ គឺ​ជា​ទម្លាប់​មិន​ល្អ ​៩​ យ៉ាង​ដែល​បុគ្គលិក​ត្រូវ​ដឹង​នៅ​កន្លែង​ការងារ៖ ​​​​



១) គ្មាន​​គម្រោង​​​ការងារ


តើ​អ្នក​មាន​ការងារ​អ្វី​ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​រយៈ​ពេល ​១ ​ម៉ោង​ដំបូង​​​នៅ​កន្លែង​ការងារ​ដែរ​ឬទេ? ការ​ស្រាវជ្រាវ​ភាគច្រើន​បាន​រក​ឃើញ​ថា បុគ្គលិក​ភាគច្រើន​បាន​ចាកចេញ​ពី​កន្លែង​​ធ្វើ​ការ​នៅ​ម៉ោង​៤ ឬ ៦​ល្ងាច​ដោយ​មិន​បាន​រៀបចំ​គម្រោង​ថា តើ​ខ្លួន​​នឹង​ត្រូវ​ធ្វើ​អ្វី​​ទៀត​សម្រាប់​ព្រឹកស្អែក? នេះ​ជា​ចំណុច​អវិជ្ជមាន​​មួយ​ធ្វើ​ឲ្យ​​ធ្លាក់ចុះ​គុណភាព​ការងារ។ ប៉ុន្តែ​បើ​អ្នក​​ចង់​ឲ្យ​ការងារ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ជាង​មុន ត្រូវ​តែ​រៀបចំ​គម្រោង​មួយ​​សម្រាប់​ខ្លួន​ឯង​​ឲ្យ​​​បាន​ច្បាស់លាស់​ជា​មុន​សិន។​

២)​ គិត​បញ្ហា​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ សំខាន់​ជាង​ការងារ

អ្នកណា​ក៏​មាន​​​បញ្ហា​បន្ទាន់​ណា​មួយ​សម្រាប់​ខ្លួនឯង​ដែរដូច​ជា​គ្រួសារ​ រឿង​ជា​មួយ​មិត្តភ័ក្តិ។ ប៉ុន្តែ ​នេះ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​បរិយាកាស​ការងារ​អាប់អួ​ប្រសិន​បើ​អ្នក​​មក​ធ្វើ​ការ​យឺតយ៉ាវ​​ជានិច្ច យក​តែ​​បញ្ហា​ផ្ទាល់​ខ្លួន​មក​ធ្វើ​ជា​ត្រីមុខ។ ​ចុះ​បើ​អ្នក​ត្រូវ​បាន​គេ​ស្ដីបន្ទោស​ តើ​វា​ស័ក្តិសម​ដែរឬទេ? ​​គម្រោង​ក៏​មិន​ទាន់​ធ្វើ​ ការងារ​ត្រូវ​រាំងស្ទះ ​នេះ​បញ្ជាក់​ថា អ្នក​កំពុង​បំផ្លាញ​ការងារ​របស់​ខ្លួន​ហើយ។ ​អ្នក​ត្រូវ​កែប្រែ​ចំណុច​នេះ​ឡើងវិញ​ បើ​មិន​ដូច្នេះ​ទេ​មិនយូរមិនឆាប់​អ្នក​ច្បាស់ជា​ត្រូវ​បណ្ដេញចេញ​ពី​ការងារ​ជាក់ជា​មិនខាន។



​​​​​​​​៣) មាន​ភាព​យឺតយ៉ាវ​ពេល​ចូលរួម​ប្រជុំ


បុគ្គលិក ឬ បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ដែល​មក​ប្រជុំ​យឺត​ពី​ចន្លោះ ​៥​ ទៅ​ ១០​នាទី ​ត្រូវ​បាន​គេ​រក​ឃើញ​ថា ​បាន​បង្ហាញ​ឥរិយាបថ​មិន​គោរព​ពេលវេលា​មួយ​ប៉ះពាល់​ដល់​​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​កិច្ចប្រជុំ។ បើ​អ្នក​​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​បរិយាកាស​បែប​នេះ​មែន ចូរ​​កម្ចាត់​វា​ឲ្យ​អស់​ភ្លាម​ទៅ ហើយ​ចាប់ផ្តើម​ចំណាយ​ពេល​ឲ្យ​សកម្ម​ឡើង​វិញ និង ត្រូវ​គោរព​តាម​តារាង​ពេលវេលា​ដែល​អ្នក​រៀបចំ​ទុក។

៤) ការ​ឆ្លើយតប​យឺតយ៉ាវ

ក្នុង​ករណី​មួយ​ដែល​អតិថិជន អ្នក​រួម​ការងារ ឬ អ្នក​គ្រប់គ្រង​របស់​អ្នក​ផ្ញើ​សារ​អ៊ីមែល​មក​កាន់​អ្នក​ តែ​អ្នក​បែរជា​​យឺតយ៉ាវ​ក្នុង​ការ​ឆ្លើយតប​​ទៅវិញ​ភ្លាមៗ ឬ​ មាន​ចេតនា​មិន​ចាប់​អារម្មណ៍ ​នោះ​គឺ​​បង្ហាញ​ពី​ភាព​មិន​ទទួល​ខុសត្រូវ​មួយ​ក្នុង​ការ​ប្រាស្រ័យ​​ទាក់ទង​ក្នុង​ការងារ។ ចូរ​ព្យាយាម​លុប​បំបាត់​ចំណុច​នេះ​ភ្លាមៗ ព្រោះ​ថា​វា​ជា​ករណី​មិន​អាច​ខ្វះ​បាន​នៅ​កន្លែង​ការងារ។ ​ការ​ឆ្លើយតប​ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​យូរ​បំផុត​ក្នុង​រយៈ​ពេល​២៤​ម៉ោង តែ​​បើ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ឆាប់​ជាង​នេះ​កាន់តែ​ល្អ។​​​​​​​

៥) មិន​ចូលចិត្ត​ការ​ចែក​រំលែក

តើ​អ្នក​​មាន​ទម្លាប់​ធ្វើ​ការងារ​​​ជាជាង​ការ​បង្ហាត់​បង្រៀន​ឬ ចែក​រំលែក​ចំណេះដឹង​ដល់​អ្នកដទៃ​ដែរ​ឬទេ? បើ​​អ្នក​ពិនិត្យ​ទៅ​ឃើញ​ថា អ្នក​ជា​មនុស្ស​ចូលចិត្ត​ធ្វើ​ការងារ​តែ​ឯង មិន​ចូលចិត្ត​ចែក​រំលែក​​បទពិសោធន៍​ផ្សេងៗ​ទៅ​អ្នក​ដទៃ នេះ​ក៏​មិន​រាប់​បញ្ចូល​ថា អ្នក​ជា​បុគ្គលិក​ល្អ​ដែរ។ ​ការ​ចែករំលែក​ ពិភាក្សា ផ្តល់​យោបល់ ឲ្យ​អ្នក​រួម​ការងារ ចំណេះដឹង​ផ្សេងៗ គឺ​ជា​​​សកម្មភាព​ដ៏​ប្រសើរ​ជួយ​ឲ្យ​បរិស្ថាន​ការងារ​ដើរ​រលូន​ទៅ​មុខ​បាន។



៦) គិត​អវិជ្ជមាន​ជានិច្ច


​ការ​គិត​អវិជ្ជមាន​ពី​​ការងារ ឬ បុគ្គលិក​ផ្សេង​ទៀត​ពី​ការងារ​របស់​ខ្លួន គឺ​ជា​សញ្ញាណ​មួយ​បញ្ជក់​ថា អ្នក​កំពុង​ជំរុញ​ឲ្យ​ខ្លួន​អ្នក​ឃ្លាត​ឆ្ងាយ​បន្តិចម្តងៗ​ពី​ការងារ​របស់​ខ្លួន។ នេះ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​មាន​អារម្មណ៍​ថា អ្នក​គ្មាន​សមត្ថភាព​អាច​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ការងារ​បាន​ ឬ ក៏​​​អាច​បន្ទោស​ទៅ​កត្តា​ខាងក្រៅ​ទៅវិញ។ ដំណោះស្រាយ​ដ៏​ល្អ​​នៅ​ចំណុច​នេះ សូម​គិត​ពី​តម្លៃ​ការងារ​​​ជា​មុន​សិន ជាជាង​គិត​លើ​តែ​បញ្ហា។ បើ​អ្នក​យល់​ពី​តម្លៃ​នៃ​ការងារ​ហើយ នោះ​អ្នក​នឹង​​គិត​ពី​ដំណោះស្រាយ​រក​ច្រកចេញ​ជាក់ជា​មិន​ខាន។

៧) ​គ្មាន​សណ្ដាប់ធ្នាប់

តើ​​អ្នក​បាន​រៀបចំ​អ្វី​ខ្លះ​នៅ​កន្លែង​ធ្វើ​ការ​របស់​អ្នក? អ្នក​អាច​សាក​ក្រឡេក​មើល​បន្តិច​មើល៍​ថា កែវ​កាហ្វេ កុំព្យូទ័រ ឯកសារ បាន​រៀបចំ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​ហើយ​ឬ​នៅ? បើ​ពិនិត្យ​ទៅ​​រក​ឃើញ​ថា ​វា​ពិត​ជា​គ្មាន​កណ្តាប់​ធ្នាប់​មែន​នោះ នេះ​​អាច​កំណត់​បាន​ថា អ្នក​ជា​បុគ្គលិក​គ្មាន​របៀបរៀបរយ​ដែល​​សក​ឲ្យ​ឃើញ​ពី​អត្តចរិត​ខាងក្នុង​របស់​អ្នក។ ដូច្នេះ នៅ​ចាំ​អីទៀត ឆាប់​កែ​ទម្លាប់​នេះ​ភ្លាម​ទៅ ហើយ​ចាប់ផ្តើម​រៀប​​ឯកសារ ឬ សម្ភារ​​ផ្សេងៗ​ដែល​​អ្នក​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​ការងារ​ទៅ​តាម​ប្រភេទ​របស់​វា​ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​ទើប​ជា​ការ​ប្រសើរ។​​​​​​​

៨) ការ​ពិភាក្សា​ពី​ប្រាក់​ខែ

ជា​គោលការណ៍​ប្រាក់ខែ​របស់​បុគ្គលិក​ម្នាក់ៗ​មិន​ត្រូវ​​បាន​លាតត្រដាង​​ឲ្យ​ដឹង​ជា​ទូទៅ​នោះ​ឡើយ។ វា​ជា​ការ​សម្ងាត់​ដើម្បី​បញ្ចៀស​ការ​ថ្នាំងថ្នាក់​មួយ​ចំនួន​​រវាង​បុគ្គលិក​ម្នាក់​ទៅ​បុគ្គលិក​ម្នាក់​ទៀត។ ប៉ុន្តែ បើ​អ្នក​​ជា​បុគ្គលិក​ម្នាក់​យក​រឿង​ប្រាក់ខែ​មក​ប្រៀបធៀប​ជាជាង​គុណភាព​ការងារ នោះ​បញ្ជាក់​ថា អ្នក​​ជា​បុគ្គលិក​គិតតែ​រឿង​ប្រាក់ខែ​មិន​យក​ការងារ​ជា​ធំ។ ប៉ុន្តែ សូម​បំភ្លេច​ណា ទោះបី​ជា​អ្នក​មាន​ប្រាក់ខែ​​ក្នុង​ចំនួន​ណា​ក៏ដោយ ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់​អ្នក​មិន​អត់ប្រយោជន៍​នោះ​ឡើយ។

​​​​៩) ការ​រើសអើង

អត្តចរិត​រើសអើង​នៅ​កន្លែង​ការងារ​មិន​គូរ​មាន​ឡើយ​សម្រាប់​បុគ្គលិក​ម្នាក់ៗ ព្រោះ​ថា​នេះ​​អាច​​​បង្កើត​ភាព​មិន​ចុះ​សម្រុង​គ្នា​​​​​មួយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះពាល់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដល់​គុណភាព​ការងារ។ បើ​អ្នក​ជា​បុគ្គលិក​ប្រភេទ​នេះ​មែន​ អ្នក​គួរតែ​​យក​ពេលវេលា​​ឥត​ប្រយោជន៍​​ទាំង​នោះ​មក​ខិតខំ​ធ្វើការងារ​របស់​អ្នក​ល្អ​ជាង ដែល​វា​មិន​ត្រឹមតែ​​បង្ហាញ​ពី​ទំនូល​ខុសត្រូវ​របស់​អ្នក​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ថែមទាំង​​បង្កើត​រូបភាព​ល្អ​មួយ​នៅ​​កន្លែង​ការងារ​របស់​អ្នក​ទៀត​ផង៕

ចុះ​ប្រិយមិត្ត​វិញ មាន​រក​ឃើញ​ចំណុច​ណា​ផ្សេង​ក្រៅ​ពី​នេះ​ដែរ​ឬ​ទេ?

0 comments:

Post a Comment