និយាយពីឈ្មោះ Coca-Cola ប្រិយមិត្តគ្រប់រូបច្បាស់ជាស្គាល់ច្បាស់ថា ជាផលិតផលភេសជ្ជៈដ៏ល្បីល្បាញ និងជោគជ័យមួយនៅលើពិភពលោកនាពេលបច្ចុប្បន្ន។ ប៉ុន្តែអ្វីដែលលោកអ្នកត្រូវដឹងនៅពេលនេះគឺ ថា តើក្រុមហ៊ុននេះអាចលក់ផលិតផលរបស់ខ្លួនបានយ៉ាងជោគជ័យដោយសារអ្វី?
នៅថ្ងៃនេះThe BNEWS បានលើកយកមូលហេតុសំខាន់ៗចំនួន ៥ ដែលក្រុមអ្នកសិក្សាផ្នែកពាណិជ្ជកម្មបានទទួលស្គាល់ថា ជាបុព្វហេតុនាំឲ្យក្រុមហ៊ុន Coca-Cola ទទួលបានជោគជ័យជាង ១សតវត្សមកនេះ៖
១) យុទ្ធសាស្ត្រពង្រីកម៉ាករបស់ក្រុមហ៊ុនឲ្យកាន់តែល្បី
កូនសោដ៏សំខាន់នៅពីក្រោយភាពជោគជ័យរបស់ Coca-Cola គឺយុទ្ធសាស្ត្រពង្រីកម៉ាក (branding) របស់ក្រុមហ៊ុនឲ្យកាន់តែល្បីឡើងៗ។ ចាប់តាំងពីឆ្នាំ១៨៦៦ មក ក្រុមហ៊ុននេះបានផ្ដោតលើយុទ្ធសាស្ត្រខាងលើនេះជាបន្តបន្ទាប់ ក្លាយជាក្រុមហ៊ុនសាជីវកម្មយក្សផ្គត់ផ្គង់ភេសជ្ជៈធំបំផុតនៅពាសពេញពិភពលោក ដើរស្របទៅនឹងចំណាប់អារម្មណ៍របស់អតិថិជន និង មានសកម្មភាពការប្រកួតប្រជែងខ្លាំងក្លា ទន្ទឹមនឹងការលក់ផលិតផលមានគុណភាពខ្ពស់យកចិត្តទុកដាក់ដល់សុខភាពអតិថិជនជាចម្បង។
កូនសោដ៏សំខាន់នៅពីក្រោយភាពជោគជ័យរបស់ Coca-Cola គឺយុទ្ធសាស្ត្រពង្រីកម៉ាក (branding) របស់ក្រុមហ៊ុនឲ្យកាន់តែល្បីឡើងៗ។ ចាប់តាំងពីឆ្នាំ១៨៦៦ មក ក្រុមហ៊ុននេះបានផ្ដោតលើយុទ្ធសាស្ត្រខាងលើនេះជាបន្តបន្ទាប់ ក្លាយជាក្រុមហ៊ុនសាជីវកម្មយក្សផ្គត់ផ្គង់ភេសជ្ជៈធំបំផុតនៅពាសពេញពិភពលោក ដើរស្របទៅនឹងចំណាប់អារម្មណ៍របស់អតិថិជន និង មានសកម្មភាពការប្រកួតប្រជែងខ្លាំងក្លា ទន្ទឹមនឹងការលក់ផលិតផលមានគុណភាពខ្ពស់យកចិត្តទុកដាក់ដល់សុខភាពអតិថិជនជាចម្បង។
២) សម្លឹងមើលតម្រូវការរបស់អតិថិជន
ភាពវ័យឆ្លាតរបស់ Coca-Cola មួយទៀតគឺយល់ច្បាស់ពីការផ្លាស់ប្ដូរទីផ្សារ និង តម្រូវការរបស់អតិថិជនដែលទាមទារឲ្យខ្លួនមានគោលការណ៍ផ្សេងៗគ្នាសម្រាប់រចនាម៉ាកក្រុមហ៊ុនឡើងវិញ។
ភាពវ័យឆ្លាតរបស់ Coca-Cola មួយទៀតគឺយល់ច្បាស់ពីការផ្លាស់ប្ដូរទីផ្សារ និង តម្រូវការរបស់អតិថិជនដែលទាមទារឲ្យខ្លួនមានគោលការណ៍ផ្សេងៗគ្នាសម្រាប់រចនាម៉ាកក្រុមហ៊ុនឡើងវិញ។
រយៈពេលច្រើនឆ្នាំដំបូង អ្នកគ្រប់គ្រងបានចាប់ផ្ដោតទៅលើការធ្វើឲ្យម៉ាករបស់ខ្លួនមាន « តម្លៃអាចរកបាន និង អាចទទួលយកបានដោយងាយស្រួល» ក្នុងគោលដៅមួយ ដើម្បីទទួលស្គាល់ និង ការកោតសរសើរពីសំណាក់អ្នកប្រើប្រាស់។
មួយវិញទៀត ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការរបស់អតិថិជនរបស់ខ្លួន។ Coca-Cola បានផ្ដោតទៅលើការកសាងអត្តសញ្ញាណរបស់ក្រុមហ៊ុនដោយផ្ដល់តម្លៃសេវាកម្មយ៉ាងល្អឥតខ្ចោះ ធ្វើឲ្យគុណភាពរបស់ខ្លួនខុសប្លែកពីគេ និងការច្បាច់បញ្ចូលគុណតម្លៃលើកទឹកចិត្តប្រកបដោយវៃឆ្លាតដល់អ្នកប្រើប្រាស់។
មួយវិញទៀត ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការរបស់អតិថិជនរបស់ខ្លួន។ Coca-Cola បានផ្ដោតទៅលើការកសាងអត្តសញ្ញាណរបស់ក្រុមហ៊ុនដោយផ្ដល់តម្លៃសេវាកម្មយ៉ាងល្អឥតខ្ចោះ ធ្វើឲ្យគុណភាពរបស់ខ្លួនខុសប្លែកពីគេ និងការច្បាច់បញ្ចូលគុណតម្លៃលើកទឹកចិត្តប្រកបដោយវៃឆ្លាតដល់អ្នកប្រើប្រាស់។
៣) វាយតម្លៃលើតម្រូវការអតិថិជន
ការផ្ដោតទៅលើតម្រូវការរបស់អតិថិជនមួយមុខ វាមិនគ្រប់គ្រាន់នោះឡើយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួនអាចវាយលុកទីផ្សារអន្តរជាតិដោយជោគជ័យ។ ការសិក្សា និងវាយតម្លៃលើចំណាប់អារម្មណ៍ និងមូលហេតុដែលធ្វើឲ្យអតិថិជនជឿជាក់ប្រើប្រាស់ផលិតផល នោះគឺជាយុទ្ធសាស្ត្រដ៏មុមស្រួចមួយទៀតដែល Coca-Cola ត្រូវធ្វើឲ្យបានត្រឹមត្រូវជាទីបំផុត។ ក្រុមហ៊ុននេះយល់ថា ម៉ាកផលិតផលនិង និមិត្តសញ្ញាដ៏ពិតប្រាកដមួយ ជាមួយនឹងការផ្ដល់សេវាកម្មឲ្យល្អប្រសើរជាងមុនឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ អាចអន្ទងចិត្តអតិថិជនគាំទ្រផលិតផលរបស់ខ្លួនបាន។
៤) បង្កើតទំនាក់ទំនងជិតស្និទ្ធជានិច្ចជាមួយអតិថិជន
អ្វីដែលក្រុមហ៊ុន Coca-Cola មើលឃើញកាន់តែច្បាស់ជាងនេះ គឺយុទ្ធសាស្ត្រពង្រីកម៉ាកផលិតផលរបស់ខ្លួនកាន់តែខ្លាំងនឹងជួយធ្វើឲ្យផលិតផលរបស់ខ្លួនលក់បានកាន់តែច្រើន និងទទួលបានប្រាក់ចំណូលកាន់តែធំ។ ក្រុមហ៊ុនភេសជ្ជៈមួយនេះនៅតែបន្តបោះជំហានពង្រីកកេរ្តិ៍ឈ្មោះម៉ាករបស់ខ្លួនកាន់តែល្បីល្បាញបន្ថែមទៀតដែលជួយឲ្យការលក់របស់ខ្លួនស្ថិតស្ថេរ និងទទួលបានប្រជាប្រិយភាពស្ថិតនៅក្នុងបេះដូងអ្នកប្រើប្រាស់ តាមរយៈការពង្រីកទំនាក់ទំនងយ៉ាងជិតស្និទ្ធរវាងបុគ្គលិក និងអតិថិជន។
ការផ្ដោតទៅលើតម្រូវការរបស់អតិថិជនមួយមុខ វាមិនគ្រប់គ្រាន់នោះឡើយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួនអាចវាយលុកទីផ្សារអន្តរជាតិដោយជោគជ័យ។ ការសិក្សា និងវាយតម្លៃលើចំណាប់អារម្មណ៍ និងមូលហេតុដែលធ្វើឲ្យអតិថិជនជឿជាក់ប្រើប្រាស់ផលិតផល នោះគឺជាយុទ្ធសាស្ត្រដ៏មុមស្រួចមួយទៀតដែល Coca-Cola ត្រូវធ្វើឲ្យបានត្រឹមត្រូវជាទីបំផុត។ ក្រុមហ៊ុននេះយល់ថា ម៉ាកផលិតផលនិង និមិត្តសញ្ញាដ៏ពិតប្រាកដមួយ ជាមួយនឹងការផ្ដល់សេវាកម្មឲ្យល្អប្រសើរជាងមុនឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ អាចអន្ទងចិត្តអតិថិជនគាំទ្រផលិតផលរបស់ខ្លួនបាន។
៤) បង្កើតទំនាក់ទំនងជិតស្និទ្ធជានិច្ចជាមួយអតិថិជន
អ្វីដែលក្រុមហ៊ុន Coca-Cola មើលឃើញកាន់តែច្បាស់ជាងនេះ គឺយុទ្ធសាស្ត្រពង្រីកម៉ាកផលិតផលរបស់ខ្លួនកាន់តែខ្លាំងនឹងជួយធ្វើឲ្យផលិតផលរបស់ខ្លួនលក់បានកាន់តែច្រើន និងទទួលបានប្រាក់ចំណូលកាន់តែធំ។ ក្រុមហ៊ុនភេសជ្ជៈមួយនេះនៅតែបន្តបោះជំហានពង្រីកកេរ្តិ៍ឈ្មោះម៉ាករបស់ខ្លួនកាន់តែល្បីល្បាញបន្ថែមទៀតដែលជួយឲ្យការលក់របស់ខ្លួនស្ថិតស្ថេរ និងទទួលបានប្រជាប្រិយភាពស្ថិតនៅក្នុងបេះដូងអ្នកប្រើប្រាស់ តាមរយៈការពង្រីកទំនាក់ទំនងយ៉ាងជិតស្និទ្ធរវាងបុគ្គលិក និងអតិថិជន។
នេះមិនត្រឹមតែធ្វើឲ្យយុទ្ធសាស្ត្រទំនាក់ទំនងក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួនទទួលបានជោគជ័យ និងជួយឲ្យស្ថាប័នរបស់ខ្លួនរឹងមាំប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងធ្វើឲ្យអតិថិជនទទួលបានអារម្មណ៍ជាវិជ្ជមានមកលើផលិតផលរបស់ខ្លួនថែមទៀតផង។
៥) បង្កើតម៉ាកផលិតផលដោយភាពស្មោះត្រង់ (Loyalty)
ម៉ាកដែលល្អ គឺទាក់ទិនទៅនឹងភាពស្មោះត្រង់នៃការបង្កើតម៉ាកផលិតផលនោះ។ ការផ្ដល់សេវាកម្មរបស់ខ្លួនកាន់តែល្អដោយភាពស្មោះត្រង់ អតិថិជនកាន់តែពេញចិត្តទៅលើផលិតផលរបស់ខ្លួន។ នេះគឺជាអ្វីដែលCoca-Cola ត្រូវបំពេញដើម្បីផ្គាប់ចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់។ មួយវិញទៀត អ្វីដែលធ្វើឲ្យ Coca-Cola ជោគជ័យគឺយុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និង យុទ្ធសាស្ត្រវាយលុកទីផ្សារយ៉ាងរឹងមាំ ពោលគឺការកសាងភាពស្មោះត្រង់កាន់តែធំឡើង ដោយស្វែងរកតម្រូវការអតិជនជាប្រចាំអាចផ្តល់សេវាកម្មយ៉ាងពេញចិត្តដល់អ្នកប្រើប្រាស់។
ម៉ាកដែលល្អ គឺទាក់ទិនទៅនឹងភាពស្មោះត្រង់នៃការបង្កើតម៉ាកផលិតផលនោះ។ ការផ្ដល់សេវាកម្មរបស់ខ្លួនកាន់តែល្អដោយភាពស្មោះត្រង់ អតិថិជនកាន់តែពេញចិត្តទៅលើផលិតផលរបស់ខ្លួន។ នេះគឺជាអ្វីដែលCoca-Cola ត្រូវបំពេញដើម្បីផ្គាប់ចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់។ មួយវិញទៀត អ្វីដែលធ្វើឲ្យ Coca-Cola ជោគជ័យគឺយុទ្ធសាស្ត្រផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និង យុទ្ធសាស្ត្រវាយលុកទីផ្សារយ៉ាងរឹងមាំ ពោលគឺការកសាងភាពស្មោះត្រង់កាន់តែធំឡើង ដោយស្វែងរកតម្រូវការអតិជនជាប្រចាំអាចផ្តល់សេវាកម្មយ៉ាងពេញចិត្តដល់អ្នកប្រើប្រាស់។
ក្រុមហ៊ុន Coca-Cola ត្រូវបានបង្កើតឡើងកាលពីឆ្នាំ១៨៨៦ ដោយលោក Jonh Pemberton នៅសហរដ្ឋអាមេរិក។ ប្រវត្តិលម្អិតរបស់ក្រុមហ៊ុននេះ The BNEWS នឹងផ្សាយជូននៅពេលក្រោយ។
សូមប្រិយមិត្ត មិត្តអ្នកអាន ជាពិសេសសហគ្រិនដែលមានបំណងចង់ជោគជ័យក្នុងអាជីវកម្មរបស់ខ្លួន នឹងទទួលបានគន្លឹះសំខាន់ៗបន្ថែមទៀត ដែលលោកអ្នកត្រូវរៀនសូត្រពីក្រុមហ៊ុននេះក៏ដូចជាក្រុមហ៊ុនធំៗផ្សេងៗទៀតដែលTheBNEWS នឹងចេញផ្សាយនៅលើកក្រោយជាបន្តបន្ទាប់៕
0 comments:
Post a Comment