ការទាញយក ឬ រក្សាទុក បុគ្គលិកឆ្នើមឲ្យនៅបម្រើការងារក្នុងក្រុមហ៊ុនមួយយូរអង្វែងបានក្លាយជារឿងមួយស្មុគស្មាញ និងសំខាន់មួយដែរ សម្រាប់វិស័យអាជីវកម្មនៅពេលបច្ចុប្បន្ន។ ក្រុមហ៊ុនជាច្រើន បានប្រឈមបញ្ហាជ្រើសរើសបុគ្គលិកជំនាញមកជំនួសកន្លែងបុគ្គលិកចាស់របស់ខ្លួន នៅពេលដែលបុគ្គលិកល្អម្នាក់នោះ សម្រេចចាកចេញពីក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួន។
តើនេះបណ្តាលមកពីមូលហេតុអ្វី?
បើលោកអ្នកជួបប្រទះបញ្ហានេះមែន សូមស្វែងយល់ពីវិធីសាស្ត្រចំនួន ៥ ខាងក្រោមនេះដែលគេមើលឃើញជាទូទៅថា អាចរក្សាទុកបុគ្គលិកល្អៗឲ្យនៅបម្រើក្រុមហ៊ុនមួយដោយមិនចេះងាករេបាន។
១) ផ្តល់បរិយាកាសល្អនៅកន្លែងការងារ (Working Environment)
តើអ្នកធ្លាប់ធ្វើការជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងមួយដែលអង្គុយចាំតែស្ដីបន្ទោស ឬរអ៊ូរទាំច្រើនដែរឬទេ? បើដូច្នេះមែននោះ ការចាកចេញរបស់បុគ្គលិកមួយចំនួនពីក្រុមហ៊ុនជាបន្តបន្ទាប់មិនមែនជារឿងចៃដន្យនោះឡើយ។ នៅពេលដែលបរិយាកាសការងារអាប់អួដោយសារតែអ្នកដឹកនាំមួយដែលខ្វះសុជីវធម៌ មិនយល់ចិត្តកូនចៅ និងជះឥទ្ធិពលដល់កន្លែងការងារទាំងមូលជាមិនខាន។
តើអ្នកធ្លាប់ធ្វើការជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងមួយដែលអង្គុយចាំតែស្ដីបន្ទោស ឬរអ៊ូរទាំច្រើនដែរឬទេ? បើដូច្នេះមែននោះ ការចាកចេញរបស់បុគ្គលិកមួយចំនួនពីក្រុមហ៊ុនជាបន្តបន្ទាប់មិនមែនជារឿងចៃដន្យនោះឡើយ។ នៅពេលដែលបរិយាកាសការងារអាប់អួដោយសារតែអ្នកដឹកនាំមួយដែលខ្វះសុជីវធម៌ មិនយល់ចិត្តកូនចៅ និងជះឥទ្ធិពលដល់កន្លែងការងារទាំងមូលជាមិនខាន។
នៅក្នុងក្រុមហ៊ុននីមួយៗ គេមានការប្រុងប្រយ័ត្នខ្ពស់ណាស់ក្នុងការតែងតាំងអ្នកដឹកនាំណាម្នាក់។ យុទ្ធសាស្ត្រដ៏សំខាន់ និងមានប្រសិទ្ធភាព គឺត្រូវជ្រើសរើស ឬ បណ្តុះបណ្តាលអ្នកដឹកនាំមួយដែលមានគុណភាព មានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សច្បាស់លាស់ ជំនាញ និង ចំណេះដឹងទូលំទូលាយ អាចអនុវត្តគម្រោងនានាតាមផែនការដែលបានកំណត់ ជាពិសេសការធ្វើឲ្យបុគ្គលិកនៅក្រោមបង្គាប់មានភាពស្និទ្ធស្នាលក្នុងកន្លែងការងារកាន់តែច្រើនឡើង។ អ្នកដឹកនាំល្អ គឺជាបុគ្គលដែលស្គាល់ពីចិត្តសាស្ត្ររបស់មនុស្ស និង ផ្តល់ភាពកក់ក្តៅជានិច្ចដល់បុគ្គលិកគ្រប់រូប។
២) ទទួលស្គាល់សមត្ថភាព និងផ្តល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្តដល់បុគ្គលិក (Recognize and Reward)
លុយ និង អត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗអាចធ្វើជានុយស្ទូច ឬទិញទឹកចិត្តមនុស្សមួយចំនួនឲ្យវក់វីនឹងការងាររបស់ក្រុមហ៊ុនមួយបាន។ ប៉ុន្តែ នោះមិនប្រាកដមួយរយភាគរយនោះដែរ ត្បិតអីជាធម្មជាតិរបស់មនុស្ស មនុស្សត្រូវការការកោតសរសើរ ការលើកទឹកចិត្ត និងការទទួលស្គាល់ពីសមត្ថផលរបស់ខ្លួន។ ដូច្នេះ ក្រុមហ៊ុន ឬ អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវថ្លឹងថ្លែងចំណុចទាំងនេះឲ្យបានច្បាស់ ហើយវាក៏មិនមែនជារឿងមួយដែលពិបាកធ្វើ ឬ ត្រូវចំណាយប្រាក់កាសច្រើននោះដែរ។
លុយ និង អត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗអាចធ្វើជានុយស្ទូច ឬទិញទឹកចិត្តមនុស្សមួយចំនួនឲ្យវក់វីនឹងការងាររបស់ក្រុមហ៊ុនមួយបាន។ ប៉ុន្តែ នោះមិនប្រាកដមួយរយភាគរយនោះដែរ ត្បិតអីជាធម្មជាតិរបស់មនុស្ស មនុស្សត្រូវការការកោតសរសើរ ការលើកទឹកចិត្ត និងការទទួលស្គាល់ពីសមត្ថផលរបស់ខ្លួន។ ដូច្នេះ ក្រុមហ៊ុន ឬ អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវថ្លឹងថ្លែងចំណុចទាំងនេះឲ្យបានច្បាស់ ហើយវាក៏មិនមែនជារឿងមួយដែលពិបាកធ្វើ ឬ ត្រូវចំណាយប្រាក់កាសច្រើននោះដែរ។
គេសង្កេតឃើញថា ជារៀងរាល់ឆ្នាំ ក្រុមហ៊ុនភាគច្រើនតែងផ្តល់ប្រាក់រង្វាន់ ឬ Bonus យ៉ាងហោចណាស់មួយដងដែរសម្រាប់បុគ្គលិកម្នាក់ៗស្មើនឹង ម្ដង ពីរ ឬ បីដងនៃប្រាក់ខែរបស់ពួកគេទៅតាមលទ្ធភាពរបស់ក្រុមហ៊ុននីមួយៗ។ ការទំនាក់ទំនងរបស់ក្រុមហ៊ុន និងបុគ្គលិក នឹងកាន់តែមានភាពស៊ីចង្វាក់គ្នាជាងនេះ ប្រសិនបើខ្លួនបានផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍បន្ទាប់បន្សំតូចៗជាច្រើនទៀត ដូចជាកាដូ ការផ្តល់ជួនប័ណ្ណបញ្ចុះតម្លៃឬ Free ទៅញាំអាហារ និង បង្កើតកម្មវិធីជួបជុំសប្បាយៗ ដំណើរកម្សាន្តរួមគ្នា ជាដើម ដែលនេះសុទ្ធតែធ្វើឲ្យបុគ្គលិកមានអារម្មណ៍កក់ក្តៅចូលរួមគ្រប់សកម្មភាពរបស់ក្រុមហ៊ុន។
៣) យកចិត្តទុកដាក់ និង ទំនាក់ទំនង (Engagement)
បុគ្គលិកមួយចំនួនមើលទៅហាក់សកម្មនឹងការងារខ្លាំងណាស់។ ប៉ុន្តែ សំនួរសួរថា តើពួកគេមានការទំនាក់ទំនង និង សម្រេចបានលទ្ធផលដល់កម្រិតណា? បុគ្គលិកកាន់តែមានការប្ដេជ្ញាចិត្ត និង កាន់តែសកម្មក្នុងការងារ នៅពេលដែលពួកគេមានអារម្មណ៍ថា គំនិត ឬ សំណើរបស់ពួកគេ ត្រូវបានមនុស្សគ្រប់គ្នាយកចិត្តទុកដាក់ និងឲ្យតម្លៃ។ នេះគឺជាគោលការណ៍មួយធ្វើឲ្យពួកគេមានភាពម្ចាស់ការក្នុងការងារកាន់តែប្រសើរឡើង។
បុគ្គលិកមួយចំនួនមើលទៅហាក់សកម្មនឹងការងារខ្លាំងណាស់។ ប៉ុន្តែ សំនួរសួរថា តើពួកគេមានការទំនាក់ទំនង និង សម្រេចបានលទ្ធផលដល់កម្រិតណា? បុគ្គលិកកាន់តែមានការប្ដេជ្ញាចិត្ត និង កាន់តែសកម្មក្នុងការងារ នៅពេលដែលពួកគេមានអារម្មណ៍ថា គំនិត ឬ សំណើរបស់ពួកគេ ត្រូវបានមនុស្សគ្រប់គ្នាយកចិត្តទុកដាក់ និងឲ្យតម្លៃ។ នេះគឺជាគោលការណ៍មួយធ្វើឲ្យពួកគេមានភាពម្ចាស់ការក្នុងការងារកាន់តែប្រសើរឡើង។
ជាឧទាហរណ៍ មួយរបស់ក្រុមហ៊ុនដំឡើងឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិក និង សម្ភារអគ្គិសនី TDIndustries នៅទីក្រុង Dallas រដ្ឋ Texas បានបង្កើតនិមិត្តរូបដ៏អស្ចារ្យមួយនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនធ្វើឲ្យបុគ្គលិកមានអារម្មណ៍ថា ពួកគេមានតម្លៃ និងត្រូវបានយកចិត្តទុកដាក់។ នោះគឺថា នៅពីមុខក្រុមហ៊ុននេះមិនមានកន្លែងណាមួយសម្រាប់ចំណតរថយន្តបុគ្គលិក ឬ ត្រូវទុកកន្លែងពិសេសមួយសម្រាប់ចំណតរថយន្តរបស់ប្រធានក្រុមហ៊ុននោះឡើយ ពោលទាំងប្រធានក្រុមហ៊ុន និង បុគ្គលិកគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់មានសិទ្ធិស្មើគ្នាៗទាំងអស់។ នេះហើយសមភាពនៅក្នុងកន្លែងការងារដែលក្រុមហ៊ុនទូទៅត្រូវតែដឹង។ តាមពិតវាគ្រាន់តែជារឿងសាមញ្ញមួយប៉ុណ្ណោះ តែវាជាតម្លៃយ៉ាងធំធេងសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន។
៤) ការបណ្តុះបណ្តាល (Training)
សម្រាប់មនុស្សទូទៅ ឱកាសអាជីពការងារ មានសារសំខាន់ដូចការស្វែងរកលុយរបស់ពួកគេដែរ។ តាមការស្រាវជ្រាវរបស់គេហទំព័រ Linkage Ine បានរកឃើញថា ៤០% នៃបុគ្គលិកបម្រើការងារបាននិយាយថា នឹងចាកចេញពីការងារកំពុងធ្វើប្រសិនបើការងារថ្មីផ្តល់ឱកាសបានល្អប្រសើរជាងនេះ។
សម្រាប់មនុស្សទូទៅ ឱកាសអាជីពការងារ មានសារសំខាន់ដូចការស្វែងរកលុយរបស់ពួកគេដែរ។ តាមការស្រាវជ្រាវរបស់គេហទំព័រ Linkage Ine បានរកឃើញថា ៤០% នៃបុគ្គលិកបម្រើការងារបាននិយាយថា នឹងចាកចេញពីការងារកំពុងធ្វើប្រសិនបើការងារថ្មីផ្តល់ឱកាសបានល្អប្រសើរជាងនេះ។
កាលពីរឬបីឆ្នាំមុន ក្រុមហ៊ុនបណ្តុះបណ្តាលឯកទេស Deloitte ដ៏ល្បីរបស់អង់គ្លេសបានបាត់បង់បុគ្គលិកមានសក្ដានុពលជាច្រើនរូប។ ក្រោយមកខ្លួនបានរកឃើញថា នេះបណ្តាលមកពីក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួនមិនបានបណ្តុះបណ្តាលជំនាញណាមួយដល់បុគ្គលិក ធ្វើឲ្យដៃគូប្រកួតទាញយកទៅបាន។
ជាដំណោះស្រាយ ក្រុមហ៊ុននេះបានបង្កើតកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលជំនាញឯកទេសពិសេសៗជាច្រើនសម្រាប់បុគ្គលិក។ នៅទីបំផុត ខ្លួនអាចរក្សាបានបុគ្គលិកឆ្នើមៗកាន់តែច្រើនឡើង ហើយក៏កម្រឃើញបុគ្គលិកណាម្នាក់ចាកចេញពីក្រុមហ៊ុននេះដែរ ត្បិតអី Deloitte បានបណ្ដុះបណ្តាលជំនាញវិជ្ជាជីវៈដល់បុគ្គលិករបស់ខ្លួនបានយ៉ាងល្អជាងក្រុមហ៊ុនដទៃទៀតឯណោះ។
ជំហានទី៥) ការវាយតម្លៃសមត្ថភាពការងាររបស់បុគ្គលិក (Evaluation)
ចំណុចចុងក្រោយនៅពេលនេះគឺការវាយតម្លៃលើសមត្ថភាពការងាររបស់បុគ្គលិក។ គោលបំណងចម្បងនៃ ការវាយតម្លៃនេះ គឺធ្វើឡើងដើម្បីវាស់ស្ទង់ពីការអភិវឌ្ឍទៅមុខ និង កំណត់ថា តើបុគ្គលិកនីមួយៗ មានសមត្ថភាពក្នុងកម្រិតណា ឬ បានបំពេញការងារឆ្លើយតបតាមគោលដៅដែលបានកំណត់ហើយឬ នៅ? ការវាយតម្លៃនេះ មានជាអាទិ៍ ឥរិយាបថរបស់បុគ្គលិក សីលធម៌ លទ្ធផល និង សកម្មភាពពាក់ព័ន្ធនៅកន្លែងការងារ។
ចំណុចចុងក្រោយនៅពេលនេះគឺការវាយតម្លៃលើសមត្ថភាពការងាររបស់បុគ្គលិក។ គោលបំណងចម្បងនៃ ការវាយតម្លៃនេះ គឺធ្វើឡើងដើម្បីវាស់ស្ទង់ពីការអភិវឌ្ឍទៅមុខ និង កំណត់ថា តើបុគ្គលិកនីមួយៗ មានសមត្ថភាពក្នុងកម្រិតណា ឬ បានបំពេញការងារឆ្លើយតបតាមគោលដៅដែលបានកំណត់ហើយឬ នៅ? ការវាយតម្លៃនេះ មានជាអាទិ៍ ឥរិយាបថរបស់បុគ្គលិក សីលធម៌ លទ្ធផល និង សកម្មភាពពាក់ព័ន្ធនៅកន្លែងការងារ។
ការវាយតម្លៃក៏ផ្ដោតជាសំខាន់ផងដែរពីមតិយោបល់ ឬ សំណើផ្សេងៗរបស់បុគ្គលិកទៅកាន់ថ្នាក់ដឹកនាំ ឬ ក្រុមហ៊ុនពីអ្វីដែលជាកង្វះខាតត្រូវបំពេញបន្ថែមជួសការងារជាក់ស្តែងដែលពួកគេកំពុងបំពេញ។ ការវាយតម្លៃនេះ ជាគោលការណ៍ដ៏សមស្របមួយដើម្បីត្រួតពិនិត្យ និងលើកស្ទួយបុគ្គលិកនៅក្រុមហ៊ុន សម្រាប់បង្កើតបរិយាការងារឲ្យដើររលូនទៅមុខបាន៕
0 comments:
Post a Comment