តើផលិតផលរបស់ខ្ញុំត្រូវលក់ក្នុងតម្លៃប៉ុន្មាន? នេះជាសំណួរមួយដែលសហគ្រិន អាជីវករទូទៅ ត្រូវរកចម្លើយដ៏ត្រឹមត្រូវមួយ មុនពេលសម្រេចចិត្តកំណត់តម្លៃលក់ផលិតផលរបស់ខ្លួន។ ការកំណត់តម្លៃផលិតផល មិនមែនចេះតែធ្វើតាមតែការនឹកឃើញនោះឡើយ ពោលគឺត្រូវការស្វែងយល់ពីកត្តាមួយចំនួន ដើម្បីជៀសវាងការដួលរលំអាជីវកម្មរបស់អ្នកក្នុងរយៈពេលដ៏ខ្លី។
ជាដំណោះស្រាយលើករណីខាងលើ ប្រិយមិត្ត និង សហគ្រិនទាំងអស់ អាចសាកល្បងស្វែងយល់ពីគន្លឹះសំខាន់ៗចំនួន ៤ ខាងក្រោម ដែលជាពន្លឺនៃការសម្រេចចិត្តដ៏សមស្របមួយមុនកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់អ្នក៖
១) ស្តាប់អតិថិជនរបស់អ្នក
អ្នកមិនចាំបាច់ត្រូវការអ្នកជំនាញ ឬ ក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវជាន់ខ្ពស់ណាមួយមកវិភាគលើការវាយតម្លៃរបស់អតិថិជនរវាងផលិតផលរបស់អ្នក និងដៃគូប្រកួតប្រជែងនោះឡើយ។ ជាតិកនិកដ៏ល្អ ការចំណាយពេលវេលាមួយចំនួន ដើម្បីសាកសួរ និងស្តាប់យោបល់របស់អតិថិជនមកវិញ នោះក៏អាចគាស់រំលើងភាពមន្ទិលសង្ស័យរបស់អ្នកក្នុងការកំណត់តម្លៃផលិតផលនេះបានដែរ។
អ្នកមិនចាំបាច់ត្រូវការអ្នកជំនាញ ឬ ក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវជាន់ខ្ពស់ណាមួយមកវិភាគលើការវាយតម្លៃរបស់អតិថិជនរវាងផលិតផលរបស់អ្នក និងដៃគូប្រកួតប្រជែងនោះឡើយ។ ជាតិកនិកដ៏ល្អ ការចំណាយពេលវេលាមួយចំនួន ដើម្បីសាកសួរ និងស្តាប់យោបល់របស់អតិថិជនមកវិញ នោះក៏អាចគាស់រំលើងភាពមន្ទិលសង្ស័យរបស់អ្នកក្នុងការកំណត់តម្លៃផលិតផលនេះបានដែរ។
២) ស្គាល់គូប្រជែងឲ្យកាន់តែច្បាស់
នេះជាដំណាក់កាលមួយដែលអ្នកត្រូវចោទសួរគូប្រជែងរបស់អ្នកនូវសំណួរសំខាន់ៗមួយចំនួនដូចជា ប្រសិនបើអ្នកមិនបើកជីវកម្មជាមួយខ្ញុំ តើអ្នកទៅបើកអាជីវកម្មជាមួយអ្នកណា? តើការប្រកួតប្រជែងមានលក្ខណៈខុសគ្នាដូចម្តេចខ្លះ? តើអតិថិជនយល់យ៉ាងណារវាងផលិតផលរបស់ខ្ញុំ និងផលិតផលរបស់អ្នក? សំណួរទាំងនេះ នឹងបង្ហើបឲ្យអ្នកដឹងពីគូប្រជែងពិតប្រាកដរបស់អ្នក និង គុណសម្បត្តិរបស់ដៃគូប្រកួត សម្រាប់ថ្លឹងថ្លែងលើការកំណត់ចំនួនតម្លៃដ៏សមស្របមួយនៅលើទីផ្សារ។ ជាពិសេសគឺ សិក្សាឱ្យបានច្បាស់ថា តើគូប្រកួតកំណត់តម្លៃនេះ ចំណេញបានប៉ុន្មាន? ចំណាយថ្លៃដើមផលិតប៉ុន្មានដែរ?
នេះជាដំណាក់កាលមួយដែលអ្នកត្រូវចោទសួរគូប្រជែងរបស់អ្នកនូវសំណួរសំខាន់ៗមួយចំនួនដូចជា ប្រសិនបើអ្នកមិនបើកជីវកម្មជាមួយខ្ញុំ តើអ្នកទៅបើកអាជីវកម្មជាមួយអ្នកណា? តើការប្រកួតប្រជែងមានលក្ខណៈខុសគ្នាដូចម្តេចខ្លះ? តើអតិថិជនយល់យ៉ាងណារវាងផលិតផលរបស់ខ្ញុំ និងផលិតផលរបស់អ្នក? សំណួរទាំងនេះ នឹងបង្ហើបឲ្យអ្នកដឹងពីគូប្រជែងពិតប្រាកដរបស់អ្នក និង គុណសម្បត្តិរបស់ដៃគូប្រកួត សម្រាប់ថ្លឹងថ្លែងលើការកំណត់ចំនួនតម្លៃដ៏សមស្របមួយនៅលើទីផ្សារ។ ជាពិសេសគឺ សិក្សាឱ្យបានច្បាស់ថា តើគូប្រកួតកំណត់តម្លៃនេះ ចំណេញបានប៉ុន្មាន? ចំណាយថ្លៃដើមផលិតប៉ុន្មានដែរ?
៣) ត្រូវមានភាពស្មោះត្រង់ និងស្មើភាពក្នុងការវាយតម្លៃផលិតផលគូប្រជែង
ក្នុងទីលានអាជីវកម្ម សហគ្រិនច្រើនតែងតែមើលរំលងសក្ដានុពលផលិតផលរបស់ដៃគូប្រកួតប្រជែង នឹងការចូលចិត្តលើកបន្តុបអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនជាត្រីមុខរហូតដល់ហ៊ានកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់ខ្លួនខ្ពស់កប់ពពក។ នេះជាចំណុចអវិជ្ជមានមួយដែលសហគ្រិនត្រូវលុបបំបាត់ចោល ហើយចាប់ផ្តើមវាយតម្លៃថា ផលិតផលគូប្រជែងអាចល្អជាងអ្នក មានគុណភាពជាងអ្នក ព្រមទាំងជាដៃគូប្រជែងរបស់ដ៏ខ្លាំងរបស់អ្នកនៅពេលអនាគត។ ការយល់បែបនេះ នឹងធ្វើឲ្យអ្នកកាន់តែរឹងមាំឡើង អាចកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់ខ្លួនដោយការទទួលខុសត្រូវ។
ក្នុងទីលានអាជីវកម្ម សហគ្រិនច្រើនតែងតែមើលរំលងសក្ដានុពលផលិតផលរបស់ដៃគូប្រកួតប្រជែង នឹងការចូលចិត្តលើកបន្តុបអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនជាត្រីមុខរហូតដល់ហ៊ានកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់ខ្លួនខ្ពស់កប់ពពក។ នេះជាចំណុចអវិជ្ជមានមួយដែលសហគ្រិនត្រូវលុបបំបាត់ចោល ហើយចាប់ផ្តើមវាយតម្លៃថា ផលិតផលគូប្រជែងអាចល្អជាងអ្នក មានគុណភាពជាងអ្នក ព្រមទាំងជាដៃគូប្រជែងរបស់ដ៏ខ្លាំងរបស់អ្នកនៅពេលអនាគត។ ការយល់បែបនេះ នឹងធ្វើឲ្យអ្នកកាន់តែរឹងមាំឡើង អាចកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់ខ្លួនដោយការទទួលខុសត្រូវ។
៤) ស្គាល់ពីតម្រូវការខុសគ្នារបស់អតិថិជន
អតិថិជនមួយចំនួនតូចពេញនិយមម៉ូតូ Honda Dream ស៊េរី ២០១៣ ខណៈអតិថិជនភាគច្រើនផ្សេងទៀតពេញនិយមម៉ូតូ Honda Dream ស៊េរី២០១៤។ នេះជាឱកាសមួយដែលអ្នកត្រូវថ្លឹងថ្លែងថា តើអតិថិជនមួយណាដែលអ្នកគិតថា មានសក្ដានុពលបំផុត និងគួរឲ្យទាក់ទាញសម្រាប់អ្នក? លក្ខខ័ណ្ឌដ៏ល្អមួយនៅពេលនេះ អ្នកត្រូវកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់អ្នកសម្រាប់អតិថិជនដែលមានសក្ដានុពលនេះ ជាជាងផ្គាប់ចិត្តអតិថិជនទូទៅ៕
អតិថិជនមួយចំនួនតូចពេញនិយមម៉ូតូ Honda Dream ស៊េរី ២០១៣ ខណៈអតិថិជនភាគច្រើនផ្សេងទៀតពេញនិយមម៉ូតូ Honda Dream ស៊េរី២០១៤។ នេះជាឱកាសមួយដែលអ្នកត្រូវថ្លឹងថ្លែងថា តើអតិថិជនមួយណាដែលអ្នកគិតថា មានសក្ដានុពលបំផុត និងគួរឲ្យទាក់ទាញសម្រាប់អ្នក? លក្ខខ័ណ្ឌដ៏ល្អមួយនៅពេលនេះ អ្នកត្រូវកំណត់តម្លៃផលិតផលរបស់អ្នកសម្រាប់អតិថិជនដែលមានសក្ដានុពលនេះ ជាជាងផ្គាប់ចិត្តអតិថិជនទូទៅ៕
0 comments:
Post a Comment