Monday, June 29, 2015


គិត​មក​ដល់​ពេល​​នេះ ​​បណ្ដាញ​សង្គម​​​ Facebook ​មាន​គណនី​ចំនួន​ ១,២៨​​ ពាន់​លាន​នាក់​ ខណៈ​បុគ្គលិក​បាន​​កើន​ឡើង​​ដល់​ជាង​​ ៦ ៨០០​នាក់។ ​ថ្មី​ៗ​នេះ​ក្រុមហ៊ុន​ Facebook ​បាន​ប្រកាស​ថា​ ​ប្រាក់​ចំណេញ​របស់​ខ្លួន​បាន​កើន​ឡើង​បី​ដង​​ គឺ​ដល់​ទៅ​ជាង​ ៦៤២​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ត្រីមាស​ទី​មួយ។



​ប្រាក់​ចំណេញ​នេះ​​គឺ​មាន​​កំណើន​ ៧២​ភាគ​រយ​នៃ​ប្រាក់​ចំណូល​ ដែល​ជំរុញ​ដោយ​កំណើន​ខ្ពស់​​នៃ​ចំនួន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​គ្រឿង​អេឡិចត្រូនិក​ចល័ត​ និង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​លើ​គ្រឿង​អេឡិចត្រូនិក​ចល័ត។ ​​ ​​

តើ​​​កត្តា​អ្វី​ខ្លះ​ដែល​ជំរុញ​ឱ្យ​​ក្រុមហ៊ុន​ Facebook ទទួល​បាន​ប្រជាប្រិយភាព​ និង​​ទទួល​បាន​ចំណេញ​ច្រើន​ដូច​បច្ចុប្បន្ន​​នេះ?​ ​​​​​អ្នក​ជំនាញ​បាន​អះអាង​ថា​ ​​​​​ការ​​ជោគ​ជ័យ​​របស់​​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​​​ដំណើរការ​ទៅ​បាន​​​ ​​អាស្រ័យ​លើ​កត្តា ​​១១យ៉ាង​គឺ​៖



​១ ​ចាប់​ផ្ដើម​ និង​ដំណើរការ​​លឿន


លោក Mark Zuckerberg បាន​មាន​គំនិត​ចង់​បង្កើត​ Facebook ជា​លើក​ដំបូង​​​នា​​ពេល​​លោក​​​រៀន​នៅ​សាកល​វិទ្យាល័យ​ Harvard។ លោក​មិន​បាន​សិក្សា​ពី​ទី​ផ្សារ មិន​បាន​សួរ​មិត្តភ័ក្ដិ​ និង​​អ្នក​​ប្រឹក្សា​យោបល់​ច្រើន​​ពី​គំនិត​បង្កើត​បណ្ដាញ​សង្គម​មួយ​នេះ​នោះ​ទេ​។​ លោក​​ស្រាប់​តែ​បង្កើត​វា​ឡើង​​​នៅ​ឆ្នាំ​២០០៤​ ​​​តែ​​​ម្ដង​ ​ហើយ​បណ្ដាញ​សង្គម​មួយ​នេះ​បាន​វិវឌ្ឍ​ និង​រីក​ចម្រើន​​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស​ក្នុង​រយៈ​ពេល​​​​១០​ឆ្នាំ​មក​នេះ។ ​



២ ​​មាន​គំនិត​គឺ​ជា​រឿង​ធម្មតា​ តែ​ការ​អនុ​វត្ត​ជា​រឿង​សំខាន់

តាំង​ពី​​ពេល​​ Facebook ​ដំណើរការ​​រួច​មក​ មាន​ការ​ប្រទាញប្រទង់​គ្នា​ថា​ ​តើ​វា​ជា​គំនិត​របស់​អ្នក​ណា? ពិត​ជា​របស់​លោក​ Zuckerberg ​មែន​ទេ? ​ ​អតីត​និស្សិត​ឆ្នាំ​ទី ​៣ ​​នៅ​សាកល​វិទ្យាល័យ​ Harvard ​​ជំនាន់​លោក​ ​បាន​និយាយ​ថា ​៖«​​វា​ជា​គំនិត​របស់​ពួក​គេ​​​ ដោយ​ថា​លោក Mark Zuckerberg បាន​លួច​យក​គំនិត​របស់​ខ្លួន​»។​ ទោះ​ជា​គំនិត​របស់​ពួក​គេ​មែន​ ឬ​យ៉ាង​ណា​ តែ​លោក​ Zuckerberg ​ជា​អ្នក​​ធ្វើ​រហូត​​ជោគជ័យ​ដូច​សព្វ​ថ្ងៃ។ ​​​​

៣ ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​លក្ខណៈ​សាមញ្ញ​

ក្រុម​ហ៊ុន​ជា​ច្រើន​បាន​ចាប់​អារម្មណ៍​ខ្លាំង​នឹង​លក្ខណៈ​ដ៏​អស្ចារ្យ​ដែល​ពួក​គេ​ចង់​បង្កើត​នៅ​ក្នុង​ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន។ ​​​​​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​​ចំនួន​ ​បាន​​ផលិត​​ផលិត​​ផល​ខ្លួន​ស្មុគ​ស្មាញ​ពេក​ដែល​គ្មាន​អ្នក​ណា​អាច​បង្ហាញ​ពី​របៀប​ប្រើ​ផលិត​ផល​ទាំង​នោះ​​បាន​ឡើយ​។ ​​ដោយ​ឡែក​ លោក Zuckerberg និង​ក្រុមហ៊ុន​ Facebook ​​បាន​កែ​សម្រួល​​បណ្ដាញ​​សង្គម​នេះ​គ្រប់​ពេល​ដើម្បី​ឲ្យ​ច្បាស់​ថា សេវា​នេះ​នៅ​តែ​ងាយ​ស្រួល​ប្រើ​ជា​រៀង​រហូត។



៤ ​​រក​ឱ្យ​ឃើញ​ពី​ឫសគល់​នាំ​​​ឱ្យ​បរា​ជ័យ​ ​ និង​រក​​វិធី​ទប់​ស្កាត់​វា​

មនុស្ស​ភាគ​ច្រើន​​​​មិន​អាច​បំភ្លេច​បណ្ដាញ​សង្គម​មួយ​នេះ​​បាន​នោះ​ទេ​​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​​មាន​បទ​ពិសោធន៍​ប្រើ​ប្រាស់​បណ្ដាញ​សង្គម​មួយ​នេះ​ហើយ។ ​តាម​ពិត​ទៅ​ ​មាន​ការ​​បង្កើត​​​​​បណ្ដាញ​​សង្គម​​មួយ​ចំនួន​ដែរ​​នៅ​តាម​​សាកល​វិទ្យាល័យ​​មួយ​ចំនួន​ ​មុន​ពេល​ Facebook ​​ចាប់​ផ្ដើម​នៅ​ឆ្នាំ​២០០៤​ដូច​ជា​នៅ​ សាកល​វិទ្យាល័យ Columbia និង​ Stanford ​ជា​ដើម​​។ ​ក្រោយ​មក​ទៀត​មាន​ Friendster ​និង​​ MySpace ​​តែ​ចុង​ក្រោយ​​ បណ្ដាញ​ទាំង​នេះ​បាន​បរាជ័យ​ទាំង​អស់​ដោយ​សារ​​តែ​ពួក​គេ​មិន​អាច​​រក​ឃើញ​ពី​បញ្ហា​ទប់​ស្កាត់​ទុក​ជា​មុន​ ជា​ពិសេស​ការ​គ្រប់គ្រង​រចនាសម្ព័ន្ធ​របស់​បណ្ដាញ​សង្គម​ Facebook។ ​​​

​​ចំពោះ​លោក Zuckerberg ​លោក​បាន​​ថ្លឹងថ្លែង​ និង​ស្រាវជ្រាវ​​រាល់​បញ្ហា​ដែល​អាច​នឹង​កើត​មាន​​​នៅ​ពេល​អនាគត​ ចៀស​វាង​​ធ្លាក់​ក្នុង​ស្ថានភាព​ធ្ងន់ធ្ងរ​នៅ​ពេល​​ក្រោយ។ ​

​​​

​៥​ ផ្ដោត​ជា​សំខាន់​លើ​ផលិត​ផល​ កុំ​ផ្ដោត​ខ្លាំង​លើ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ និង​តម្លៃ​ភាគ​ហ៊ុន​ខ្លាំង​ពេក

លោក​ Mark Zuckerberg ​​មិន​​បាន​ចាប់​អារម្មណ៍​ខ្លាំង​លើ​​​​​​ក្រុមហ៊ុន​​ទាំង​មូល​របស់​លោក​ច្រើន​ពេក​នោះ​ទេ​ ​ប៉ុន្តែ​លោក​បាន​ប្រើ​ប្រាស់​​ថាមពល​ទាំង​អស់​ផ្ដោត​​ការ​យក​ចិត្ត​យ៉ាង​សំខាន់​ទៅ​លើ​​ផលិតផល​របស់​ Facebook (​គឺ​តាម​ដាន​ និង​អភិវឌ្ឍ​​បណ្ដាញ​សង្គម​ជា​និច្ច​)។​ ​លោក​សុខ​ចិត្ត​ជួល​បុគ្គលិក​ជំនាញ​ឱ្យ​​គ្រប់​គ្រង​ផ្នែក​សំខាន់​ៗ​នៅ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​ តែ​លោក​​មិន​បណ្ដោយ​ឱ្យ​ផ្នែក​ផលិតផល​​គឺ​បណ្ដាញ​សង្គម​​ដែល​មាន​មនុស្ស​ប្រើ​ជាង​ ១​ពាន់​លាន​នាក់​របស់​លោក​ ​​ត្រូវ​ទុក​ចោល​​​ព្រងើយ​កន្តើយ​នោះ​ឡើយ។ ​លោក​បាន​ចាត់​ទុក​វា​ជា​រឿង​អាទិភាព​ ចំណែក​ខាង​ក្រុមហ៊ុន​របស់​លោក​គឺ​ជា​រឿង​បន្ទាប់​បន្សំ។ ​​

​​ ​​

​​​​​​៦ ពូកែ​ជួល​​បុគ្គលិក​ និង​ពូកែ​បណ្ដេញ​បុគ្គលិក

​ចំណុច​ខ្លាំង​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​មួយ​គឺ​មិន​មែន​ពឹង​ផ្អែក​លើ​​បច្ចេកវិទ្យា​ ឬ​ក៏​ផលិត​ផល​បច្ចុប្បន្ន​​​ឡើយ​ តែ​​​វា​ពឹង​ផ្អែក​លើ​​មនុស្ស​។ លោក Steve Job បាន​សារ​ភាព​​ថា គ្មាន​ក្រុមហ៊ុន​​ណា​​ជោគជ័យ​ដោយ​មាន​អ្នក​ធ្វើ​តែ​ម្នាក់​នោះ​ទេ។​ ដូច្នេះ​បើ​អ្នក​ចង់​បង្កើត​ក្រុម​ហ៊ុន​ដ៏​អស្ចារ្យ​មួយ​ អ្នក​ត្រូវ​តែ​បង្កើត​ក្រុម​ការងារ​​​​​អស្ចារ្យ​មួយ​។ ​សម្រាប់​លោក​ Zuckerberg ​លោក​មាន​ទ្រឹស្ដី​ថា​ ​”​ការ​បង្កើត​ក្រុម​អស្ចារ្យ​​មួយ​បាន​” ​គឺ​មាន​ន័យ​ថា “ជួល​មនុស្ស​បាន​ល្អ” និង “​បណ្ដេញ​មនុស្ស​បាន​ល្អ​”។

​៧ រក្សា​ជំហរ​របស់​ខ្លួន​

ក្រុម​ហ៊ុន​ទាំង​អស់​​ត្រូវ​​​រក្សា​គោល​ការណ៍​សំខាន់​បី​គឺ​៖ ​អតិថិ​ជន, និយោជិក ​និង​ម្ចាស់​ភាគ​ហ៊ុន។ ​​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​​ល្អ​បំផុត​ត្រូវ​ស្វែង​រក​តុល្យភាព​នៃ​ផល​ប្រយោជន៍​របស់​អ្នក​ទាំង​បី​ខាង​លើ។ ​ជា​ទូទៅ​នៅ​ស្រុក​គេ​ ​បើ​ក្រុមហ៊ុន​គ្រប់​គ្រង​ដោយ​ពួក​មូលធន​និយម​ គឺ​ច្រើន​តែ​យក​ភាគហ៊ុន​លក់​ទៅ​អ្នក​វិនិយោគ​ផ្សេង​ទៀត​ ហើយ​នឹង​មាន​ការ​លក់​តតៗ​គ្នា។ ​បើ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​​សាធារណ​វិញ​ គឺ​រឹតតែ​យ៉ាប់​ទៅ​ទៀត។

​ដោយ​ឡែក​តែ​ក្រុមហ៊ុន​ Facebook ​គឺ​គ្រប់គ្រង​ដោយ​​លោក​ Mark Zuckerberg ផ្ទាល់។ ​​លោក​មិន​ខ្វល់​រឿង​រក​មូលធន​ (តាម​រយៈ​បង្កើត​​ភាគហ៊ុន)​ ច្រើន​ពេក​នោះ​ទេ​ លោក​គឺ​គិត​ជា​ចម្បង​គឺ​​​ទស្សនវិស័យ​ទៅ​​ថ្ងៃ​ខាង​មុខ​ ជា​ពិសេស​គឺ​ផលិតផល​​បណ្ដាញ​សង្គម​ដ៏​រឹងមាំ​មួយ។

​​​​​

​​៨ ​ត្រូវ​រក​ឱ្យ​ឃើញ​ពី​ការ​ចង់​បាន​របស់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ ហើយ​មិន​ត្រូវ​សម្លឹង​ឃើញ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​​ក្រុម​ទេ​

លោក Steve Job ក៏​បាន​បញ្ជាក់​យ៉ាង​​ច្បាស់​ដែរ​ថា​ ​អតិថិជន​មិន​ដឹង​ពី​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​ចង់​បាន​ទេ​។​ លោក​បាន​បន្ត​ថា​​ ​វា​ជា​កិច្ចការ​​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​ Apple ដែល​ត្រូវ​​រក​ឱ្យ​ឃើញ​ថា​​តើ​​​​អតិថិជន​ចង់​បាន​អ្វី​​ បន្ទាប់​មក​ផ្ដល់​វា​ដល់​ពួក​គេ​។ ​Facebook គឺ​ទទួល​បាន​ជោគជ័យ​​​ចំពោះ​រឿង​ខាង​លើ​នេះ​។ ​រាល់​ពេល​ដែល​ក្រុមហ៊ុន​ដាក់​ចេញ​នូវ​លក្ខណៈ​​ពិសេស​ថ្មី​ណា​មួយ​ដែល​មិន​ទទួល​បាន​ការ​គាំទ្រ​ពី​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ លោក​ Zuckerberg ​ចាត់​ទុក​ថា​ វា​ជា​កំហុស​មួយ។

៩​ បណ្ដុះ​អ្នក​ប្រឹក្សា​ឆ្លាតៗ​ហើយ​រៀន​ពី​ពួកគេ​

​​​ការ​ដឹក​នាំ​និង​ការ​គ្រប់​គ្រង​​គឺ​​ជា​ជំនាញ។​ នៅ​ពេល​អ្​លោក Ben Horowitz ​បោះ​ទុន​វិនិយោគ​​ ក្រុម​ CEO ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ មិន​មែន​កើត​ឡើង​ដោយ​ឯក​ឯង​​នោះ​ទេ។ ​ជំនាញ​របស់​លោក Mark Zuckerberg ជា​​នាយក​ប្រតិបត្តិ​​ (CEO)​ ប៉ុន្តែ​មុន​នឹង​​បាន​តំណែង​នេះ​ដឹង​ថា​លោក​​​បាន​រៀប​ចំ​ផែន​ការ​​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួន​លោក​យ៉ាង​ម៉េច​ទេ?​



​លោក​ក៏​ជា​មនុស្ស​ចូល​ចិត្ត​រៀន​សូត្រ​ពី​គេ​ដែរ។ ​​ការ​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ដំបូង​ ​មាន​បុគ្គលិក​ជាន់​ខ្ពស់​ម្នាក់​របស់​លោក​ផ្ដល់​យោបល់​​ឱ្យ​លោក​ថា​​ លោក​ត្រូវ​តែ​រៀន​​​មេរៀន​ខ្លះៗ​​នៃ​តួនាទី​ជា​ CEO។ ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ចំណេះ​ដឹង​​​ជា​នាយក​ប្រតិបត្តិ​ ​លោក​បាន​​បង្កើត​ក្រុម​ប្រឹក្សា​យោបល់​មួយ​ក្រុម​​រួម​មាន​សមាជិក​​​លោក​ Steve Jobs, មហាសេដ្ឋី​ Warren Buffett​ និង​បុគ្គល​សំខាន់​ៗ​ដែល​សុទ្ធ​តែ​ជា​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​ និង​​មេ​ក្រុមហ៊ុន​ជា​ច្រើន​នាក់​ទៀត។ ​​នៅ​ពេល​លោក​បាន​រៀន​សូត្រ​​ពី​អ្នក​ខ្លាំង​ៗ​ទាំង​នេះ​ ធ្វើ​ឱ្យ​ Zuckerberg ​ក្លាយ​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​​ដ៏​ឆ្លាតវៃ។​



១១ បើ​អ្នក​ធ្លាប់​គិត​ថា អ្នក​អាច​ធ្វើ​បាន​ ចូរ​ធ្វើ​វា​ទៅ


នៅ​ពេល​ហ្វេស​ប៊ុក​បាន​ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លង​ប្រព័ន្ធ​ MySpace ដែល​ដួល​រលំ​ពីរ​បីឆ្នាំ​រួច​មក​ ហ្វេស​ប៊ុក​បាន​ឈ្មះ​ការ​ប្រជែង​ខាង​បណ្ដាញ​សង្គម​នេះ។ ត្រង់​នេះ​ ហ្វេស​ប៊ុក​អាច​អប​អរ​ខ្លួន​ចំពោះ​ការ​ងារ​ដែល​សម្រេច​បាន​យ៉ាង​ល្អ​នេះ​៕ ​

0 comments:

Post a Comment