ច្បាប់ “លក់” ទាំង៥ ជាកូនសោចាក់ទ្វាដែកកើបយកប្រាក់ចំណូលអាជីវកម្ម!
នៅក្នុងទីផ្សារអាជីវកម្ម ការលក់ដ៏មានប្រសិទ្ធភាពអាចទទួលបានជោគជ័យអាស្រ័យលើកត្តាជាច្រើន និង ស្តែងឲ្យឃើញឡើងតាមយុទ្ធសាស្ត្រផ្សេងៗគ្នាទៅតាមស្ថាប័នអាជីវកម្មនីមួយៗ។ មិនថា យុទ្ធសាស្ត្រទាំងនោះខុសគ្នាឬ ដូចគ្នាយ៉ាងណានោះទេ ឲ្យតែធ្វើឲ្យផលិតផលរបស់ខ្លួនមានអតិថិជនគាំទ្រច្រើនគឺទទួលបានជោគជ័យហើយ។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ច្បាប់លក់ចំនួន៥ខាងក្រោមនេះ ត្រូវបានគេមើលឃើញថា ជាកូនសោរយ៉ាងពិសេសជួយឲ្យសហគ្រិនទាំងឡាយអាចលក់ផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់ខ្លួនឲ្យមានប្រសិទ្ធភាព និងជោគជ័យនៅលើសមរភូមិអាជីវកម្មឲ្យបាន។
ច្បាប់ទី១) គុណភាព
គ្មានឡើយនៅលោកនេះដែលថា អតិថិជនគ្រប់រូបត្រូវការផលិតផល ឬសេវាកម្មធុនអន់ៗរបស់អ្នកយកទៅប្រើប្រាស់។ បើមានមែននោះ មានន័យថា ពួកគេគ្មានជម្រើសនោះឡើយ។ ជំហានដំបូងដែលអ្នកត្រូវដឹងគឺថា អតិថិជនអាចទិញផលិតផលរបស់អ្នក ពីព្រោះតែអ្នកជាអ្នកលក់ដ៏អស្ចារ្យ។ ផ្ទុយទៅវិញការធ្វើឲ្យពួកគេ «ជឿជាក់» ថា ផលិតផលរបស់អ្នកមានគុណភាពល្អ និងមានប្រយោជន៍ដល់ពួកគេទៅវិញទេ ដែលធ្វើឲ្យអតិថិជនទាំងនោះមានចំណាប់អារម្មណ៍ទិញផលិតផលរបស់អ្នក។ នៅក្នុងសង្គ្រាមអាជីវកម្ម អ្នកត្រូវតែដាក់ច្បាប់នេះជាដាច់ខាតដោយគ្មានមន្ទិលសង្ស័យលើផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នក ដើម្បីផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់អតិថិជនទូទៅ។ ប្រសិនបើពួកគេមិនពេញចិត្ត អ្នកប្រាកដជាមិនអាចយកប្រាក់ពីពួកគេបានឡើយ នេះហើយជាអ្វីដែលអ្នកត្រូវឈានមកអនុវត្តច្បាប់ទី២នេះ។
ច្បាប់ទី២) ការទូទាត់
ចំពោះច្បាប់ទីពីដែលស្តីពីការទូទាត់នេះគឺងាយស្រួលទេ ពោលដរាបណាផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកមានគុណភាព និងមានទំនុកចិត្តកាន់តែច្រើនដល់អតិថិជន អ្នកនឹងអាចបង្កើនតម្លៃកាន់តែខ្ពស់ជាងមុន។ នៅលើលោកយើងនេះរបស់ដែលមានតម្លៃ មិនអាចត្រូវលក់ក្នុងតម្លៃថោកៗ ឬ គេឲ្យFreeនោះឡើយ។ បើអតិថិជនចង់បានគុណភាពល្អមែននោះ ត្រូវតែហ៊ានទូទាត់លើតម្លៃមួយខ្ពស់បន្តិចហើយ។ ចំពោះសហគ្រិនវិញ ត្រូវរក្សាគុណភាពផលិតផល និង មានភាពវ័យឆ្លាតក្នុងការលៃលកកំណត់តម្លៃសមរម្យមួយឲ្យមានភាពស៊ីចង្វាក់គ្នារវាងតម្លៃ ទៅនឹងផលិត ឬសេវាកម្មរបស់អ្នក។
ចំពោះច្បាប់ទីពីដែលស្តីពីការទូទាត់នេះគឺងាយស្រួលទេ ពោលដរាបណាផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកមានគុណភាព និងមានទំនុកចិត្តកាន់តែច្រើនដល់អតិថិជន អ្នកនឹងអាចបង្កើនតម្លៃកាន់តែខ្ពស់ជាងមុន។ នៅលើលោកយើងនេះរបស់ដែលមានតម្លៃ មិនអាចត្រូវលក់ក្នុងតម្លៃថោកៗ ឬ គេឲ្យFreeនោះឡើយ។ បើអតិថិជនចង់បានគុណភាពល្អមែននោះ ត្រូវតែហ៊ានទូទាត់លើតម្លៃមួយខ្ពស់បន្តិចហើយ។ ចំពោះសហគ្រិនវិញ ត្រូវរក្សាគុណភាពផលិតផល និង មានភាពវ័យឆ្លាតក្នុងការលៃលកកំណត់តម្លៃសមរម្យមួយឲ្យមានភាពស៊ីចង្វាក់គ្នារវាងតម្លៃ ទៅនឹងផលិត ឬសេវាកម្មរបស់អ្នក។
ច្បាប់ទី៣) ឥទ្ធិពល
អ្នកចង់ឲ្យផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកមានឥទ្ធិពលក្នុងទីផ្សារអាចលក់ដាច់បានកាន់តែឆាប់កាន់តែល្អ មិនថាអញ្ចឹង? តែសូមកុំភ្លេចណា៎ ព្រោះថាក្តីប្រាថ្នាមួយនេះអាចសម្រេចបានលុះត្រាតែពឹងផ្អែកលើកត្តាចំនួនពីរគឺ ១) ទំនុកចិត្ត និង ២) ជំនាញ។ អ្នកអាចបង្កើតច្បាប់នេះបានតាមរយៈការបណ្ដុះទំនុកចិត្តទៅកាន់អតិថិជនរបស់អ្នកពីអ្វីដែលអ្នកត្រូវផ្តល់ទៅឲ្យពួកគេឲ្យកាន់តែច្រើនឡើង។ នៅពេលដែលអតិថិជនទទួលយកផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកកាន់តែច្រើន មានន័យថា ពួកគេមានទំនុកចិត្តមកលើអ្នកហើយ។ តែនេះក៏ត្រូវអមជាមួយនឹងការលើកបង្ហាញពីជំនាញៗពិសេសជាច្រើននៅក្នុងការផលិត ឬ បង្កើតសេវាកម្មនោះ ដែលអ្នកនឹងត្រូវអនុវត្តបន្តក្នុងច្បាប់ទី៤ខាងក្រោមនេះ។
ច្បាប់ទី៤) ភាពត្រឹមត្រូវ
គុណតម្លៃដ៏ត្រឹមត្រូវបំផុតនៃផលិតផល ឬ សេវាកម្មដែលអ្នកផ្តល់ទៅកាន់អតិថិជន គឺខ្លួនអ្នកផ្ទាល់។ តើមានន័យដូចម្តេចទៅ? និយាយទៅហាក់បីដូចជាពិបាកស្តាប់ ឬ មិត្តអ្នកអាចគិតក្នុងន័យផ្សេង ។ ប៉ុន្តែការសម្រេចចិត្តប្រឡូកក្នុងសង្គ្រាមអាជីវកម្ម គុណតម្លៃដ៏ល្អនៅពេលនេះ ជាអ្វីដែលអ្នកត្រូវប្រគល់ខ្លួនឬ លក់ខ្លួនឯងទៅឲ្យអតិថិជន មិនខ្វល់ថាអ្នកកំពុងលក់ផលិតផល ឬ សេវាកម្មអ្វីនោះទេ។
អ្នកចង់ឲ្យផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកមានឥទ្ធិពលក្នុងទីផ្សារអាចលក់ដាច់បានកាន់តែឆាប់កាន់តែល្អ មិនថាអញ្ចឹង? តែសូមកុំភ្លេចណា៎ ព្រោះថាក្តីប្រាថ្នាមួយនេះអាចសម្រេចបានលុះត្រាតែពឹងផ្អែកលើកត្តាចំនួនពីរគឺ ១) ទំនុកចិត្ត និង ២) ជំនាញ។ អ្នកអាចបង្កើតច្បាប់នេះបានតាមរយៈការបណ្ដុះទំនុកចិត្តទៅកាន់អតិថិជនរបស់អ្នកពីអ្វីដែលអ្នកត្រូវផ្តល់ទៅឲ្យពួកគេឲ្យកាន់តែច្រើនឡើង។ នៅពេលដែលអតិថិជនទទួលយកផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកកាន់តែច្រើន មានន័យថា ពួកគេមានទំនុកចិត្តមកលើអ្នកហើយ។ តែនេះក៏ត្រូវអមជាមួយនឹងការលើកបង្ហាញពីជំនាញៗពិសេសជាច្រើននៅក្នុងការផលិត ឬ បង្កើតសេវាកម្មនោះ ដែលអ្នកនឹងត្រូវអនុវត្តបន្តក្នុងច្បាប់ទី៤ខាងក្រោមនេះ។
ច្បាប់ទី៤) ភាពត្រឹមត្រូវ
គុណតម្លៃដ៏ត្រឹមត្រូវបំផុតនៃផលិតផល ឬ សេវាកម្មដែលអ្នកផ្តល់ទៅកាន់អតិថិជន គឺខ្លួនអ្នកផ្ទាល់។ តើមានន័យដូចម្តេចទៅ? និយាយទៅហាក់បីដូចជាពិបាកស្តាប់ ឬ មិត្តអ្នកអាចគិតក្នុងន័យផ្សេង ។ ប៉ុន្តែការសម្រេចចិត្តប្រឡូកក្នុងសង្គ្រាមអាជីវកម្ម គុណតម្លៃដ៏ល្អនៅពេលនេះ ជាអ្វីដែលអ្នកត្រូវប្រគល់ខ្លួនឬ លក់ខ្លួនឯងទៅឲ្យអតិថិជន មិនខ្វល់ថាអ្នកកំពុងលក់ផលិតផល ឬ សេវាកម្មអ្វីនោះទេ។
ច្បាប់នេះសង្កត់ធ្ងន់ថា អ្នកត្រូវដើរទៅមុខបម្រើអតិថិជនរបស់អ្នកចេញពីវិចារណញ្ញាណ និង ឲ្យអស់ពីក្រអៅបេះដូងរបស់អ្នកក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាចំពោះមុខរបស់អតិថិជនដោយភក្ដីភាព និងស្មោះត្រង់បំផុត ធ្វើឲ្យជីវិតរបស់ពួកគេល្អប្រសើរឡើង។ អ្នកអាចសួរខ្លួនឯងថា តើត្រូវធ្វើដូចម្តេចដើម្បីបង្កើតបានផលិតផល ឬ សេវាកម្មដ៏ល្អបំផុតប្រកបដោយទំនួលខុសត្រូវស្របតាមបរិបទរស់នៅរបស់សាធារណជននៅក្នុងសម្គមទាំងមូលបាន? បើអ្នករកឃើញចម្លើយនេះ អតិថិជននឹងមានទំនុកចិត្តមកលើអ្នក ដែលនោះហើយជាវិថីធ្វើឲ្យអាជីវកម្មរបស់អ្នករីកធំធាត់គ្មានដែនកំណត់។
ច្បាប់ទី៥) ការដោះដូរ
គ្រាន់តែក្រឡេកមើលមួយភ្លែត អ្នកអាចគិតថាថា អ្នកត្រូវផ្តល់ផលិតផល ឬ សេវាកម្មទៅឲ្យអតិថិជន ហើយអតិថិជនត្រូវឲ្យប្រាក់មកអ្នកវិញ។ ទេ! វាមិនមែនដូច្នេះនោះឡើយ។ អ្វីដែលជាអត្ថន័យពិតប្រាកដនៅក្នុងច្បាប់ទី៥នេះគឺមានន័យថា អ្នកត្រូវតែផ្តល់ឲ្យទៅកាន់អតិថិជនជានិច្ច ទោះបីជាពេលខ្លះពួកគេមិនបានឲ្យប្រាក់មកអ្នកវិញក៏ដោយ។ នៅក្នុងទីផ្សារអាជីវកម្ម អ្នកត្រូវចាំថា ការផ្តល់ជូនអតិថិជនពីផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកត្រូវតែមានជានិច្ច ដូចជា ការផ្តល់ជូនដោយឥតគិតថ្លៃ ការបញ្ចុះតម្លៃ ប្រាក់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត ឬ សម្ភារៈល្អៗជារង្វាន់ផ្សេងទៀត ក្នុងកម្រិតមួយដែលធ្វើឲ្យពួកគេគិតក្នុងចិត្ត និងរត់មកវិញ ហើយត្រូវតែដកប្រាក់ចេញពីហោប៉ៅរបស់ពួកគេនៅពេលណាមួយ។ ច្បាប់ទាំង៥ នេះហើយដែលធ្វើឲ្យអ្នកអាចលក់ផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកគ្មានដែនកំណត់៕
ច្បាប់ទី៥) ការដោះដូរ
គ្រាន់តែក្រឡេកមើលមួយភ្លែត អ្នកអាចគិតថាថា អ្នកត្រូវផ្តល់ផលិតផល ឬ សេវាកម្មទៅឲ្យអតិថិជន ហើយអតិថិជនត្រូវឲ្យប្រាក់មកអ្នកវិញ។ ទេ! វាមិនមែនដូច្នេះនោះឡើយ។ អ្វីដែលជាអត្ថន័យពិតប្រាកដនៅក្នុងច្បាប់ទី៥នេះគឺមានន័យថា អ្នកត្រូវតែផ្តល់ឲ្យទៅកាន់អតិថិជនជានិច្ច ទោះបីជាពេលខ្លះពួកគេមិនបានឲ្យប្រាក់មកអ្នកវិញក៏ដោយ។ នៅក្នុងទីផ្សារអាជីវកម្ម អ្នកត្រូវចាំថា ការផ្តល់ជូនអតិថិជនពីផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកត្រូវតែមានជានិច្ច ដូចជា ការផ្តល់ជូនដោយឥតគិតថ្លៃ ការបញ្ចុះតម្លៃ ប្រាក់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត ឬ សម្ភារៈល្អៗជារង្វាន់ផ្សេងទៀត ក្នុងកម្រិតមួយដែលធ្វើឲ្យពួកគេគិតក្នុងចិត្ត និងរត់មកវិញ ហើយត្រូវតែដកប្រាក់ចេញពីហោប៉ៅរបស់ពួកគេនៅពេលណាមួយ។ ច្បាប់ទាំង៥ នេះហើយដែលធ្វើឲ្យអ្នកអាចលក់ផលិតផល ឬ សេវាកម្មរបស់អ្នកគ្មានដែនកំណត់៕
0 comments:
Post a Comment